Sylvia

Direktlänk till inlägg 25 juli 2010

Suck.....

Av Sylvia - 25 juli 2010 20:22

   Så sitter man här och tänker på hur det kändes för drygt fyra veckor sedan, torsdagen före midsommarafton. Hur vi då hade en lång härlig semesterledighet framför oss. Nu är den över och med facit i hand har vi haft den bästa semestern någonsin tror jag. Allt har varit toppen t o m vädret har varit över all förväntan. Vi har slappat på stranden, umgåtts med nära och kära, varit på Legoland och Lalandia, besökt Tosselilla, spenderat en underbar dag på Hven och besökt Röstånga marknad. Allt har verkligen varit så trevligt och lyckat. Man tycker väl alltid att tiden har gått för fort och att man önskar få några dagar till. Hade önskat få bjuda hit några vänner till men det hinner vi kanske ändå. Sen har vi faktiskt en semesterresa att se framemot i september då vi ska till Tunisien, så helt slut på semestern är det ju faktiskt inte. Har försökt peppa, framför allt Oliver, som hänger lite med huvudet för att han ska till fritids imorgon igen..tackar min lyckliga stjärna för att hans bästa kompis är där. Melvin tycker ju att det ska bli spännande att komma tillbaka till dagis, men vi får se hur det låter imorgon när första dagen är gjord. Misstänker att många har semester fortfarande och att avdelningarna är ihopslagna. Men han brukar vara positiv så det blir nog bra. Själv hoppas jag på en lagom dag för mig själv imorgon. Inte för stora högar som väntar på mig men heller inte för lite så det blir drygt. Tyvärr fick jag ett njurstensanfall igår morse och för er som inte upplevt det hoppas jag innerligt att ni aldrig behöver göra det heller. Har haft det en gång tidigare och kände igen smärtan direkt. Från det att det började göra ont till jag körde till lasarettet tog det 30 minuter och ändå hann jag börja kräla på britsen innan jag fick en spruta med något som tog denna jävulska smärta. Fy fan...! Känner mig sliten och inte helt ok. Tur att det inte hände typ på Legoland eller så, men inte kul heller att komma första dagen på jobb och inte vara på topp.


   Alla ni där ute som fortfarande har semester...njut på och jag hoppas verkligen att värmen och solen kommer tillbaka. Idag har man ju nästan höstkänslor! Har köpt två söta ljuslyktor som jag ska gå ner och tända nu och lägga mig på soffan ett tag och se vad TV:n har att erbjuda.

 
 
Ingen bild

gith

29 juli 2010 19:07

Håller med dig, vilken underbar sommar. Men än finns det kvällar, lediga dagar o stunder. Njut! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sylvia - 8 maj 2020 12:18


  Välkomna att kika in hos mig HÄR på www.sylviabloggen2.wordpress.com   KRAM  ...

Av Sylvia - 31 oktober 2018 10:40

  Hej fina...   Klicka HÄR så kan ni följa mina senaste inlägg på sylviabloggen.wordpress.com       Välkomna!Kram S ...

Av Sylvia - 29 oktober 2018 18:15

  Hej där...   Nästa år, 2019 är det minsann hela 10 år sedan jag började blogga!     Jag har varit trogen bloggplatsen i alla dessa år även om jag flera gånger tänkt att det kanske är dags att byta portal.   Ska 2019 bli året då ...

Av Sylvia - 25 oktober 2018 21:24

Hej fina... Torsdagkvällen är kommen och arbetsveckan är snart slut. Oliver har varit både i Ängelholm och i Jönköping med skolan denna veckan. Utflykten till Jönköping berättade unge herr Olsson om hyfsat sent i tisdagskväll. Det innebar att de skul...

Av Sylvia - 23 oktober 2018 19:27

Hej där...Nu är hösten här med besked. Idag vaknade vi upp till en mörk, regnig och ruskig dag och vindar med stormstyrka.Just idag skulle Oliver ta tåget till UpZone i Ängelholms hembygdspark (med skolan) för att prova deras höghöjdsbana uppe bland ...

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards