Sylvia

Direktlänk till inlägg 17 juli 2010

Shanghai/Helsingör/Hven

Av Sylvia - 17 juli 2010 19:54

Så har det gått några dagar igen. I onsdags fick vi besök av familjen Thorsson som nu flyttat hem från Shanghai igen (nåja 3/4 av familjen iallafall). En mycket trevlig kväll och familjen Thorsson skall så småningom bli rydebäckare de också. De kommer säkert trivas lika bra som vi gör.

I torsdags åkte vi till Helsingör med Jonas bror och hans familj för att besöka Öresundsakvariet och strosa runt i Helsingör några timmar. Vi hade återigen tur med vädret och jag får nog säga att smhi's hemsida faktiskt är helt ok. De lovade uppehåll och fint vid två-tiden och när vi gick av båten i Helsingör just vid två, sprack det upp och solen sken resten av dagen. Har faktiskt planerat alla våra aktiviteter efter att stämt av vädret med smhi först. För er som inte besökt Öresundsakvariet tidigare kan jag rekomendera ett besök, det är inte stort men fint och kul att se vilka fiskar och djur som lever i sundet.

Igår blev det Hven tillsammans med familjen Andersson. Vi fick en mycket trevlig dag och vi blev helt frälsta i ön. Så fantastiskt fint där är. Melvin och Ludvig hade det jättebra i sin kärra som Jonas drog på sin cykel, Anton och Oliver cyklade själv och de var jätteduktiga. Vi tog oss runt hela ön och den bjöd på dramatiska stigar med lika kraftiga nedförs- som uppförsbackar. Vi kom dit kl 10.30 och tog dagen som den kom. Det blev stranden några timmar, fikastopp och grillstopp. Alla var lika glada och nöjda med dagen och är rörande överens om att vi återvänder nästa år, kanske med en övernattning också. Nio på kvällen tog vi färjan tillbaka till Landskrona med en av de bästa semesterdagarna detta året i bagaget.

Roxy han har det jättebra också dessa veckor. Han blir rejält gosad med och killarna och våra gäster har svårt att låta honom vara så söt och kelig som han är. Han blir säkert glad för att vi försvinner några timmar då och då så han får lite ro. Numera verkar han känna igen vår bil när vi kör upp på vår uppfart, för senaste dagarna har han suttit på hallmattan när vi låst upp dörren. Han har också fått en liten utomhusbur gjord av kompostgaller där han får lufta sig när han vill, vilket han verkar trivas med.

Ingrid i Görarp numera

17 juli 2010 21:17

Hjärtligt tack för senast! Jättemysigt! Roxy är en goding.

Mimmsan

18 juli 2010 03:59

Jag älskar Hven! Nästa gång ni åker dit måste ni käka på Tuna Krog, det är grejer det! :D