Sylvia

Direktlänk till inlägg 11 juli 2010

Du sköna semester....

Av Sylvia - 11 juli 2010 10:37

   Oj, mitt bloggande har avstannat lite såhär under semestern.


   Vi kom hem från Legoland/Lalandia i torsdagsnatt efter tre fantastiska dagar. Kan verkligen rekomendera en sådan tripp. Körde i tisdags strax vid halv nio och var framme vid vårt hotell i Hovborg vid ett. Vi checkade in och körde till Billund, ca 2 mil från Hovborg, direkt. Legoland är verkligen jättefint på alla vis. Otroligt välskött och rent och väldigt fint med alla legofigurer/byggnader/karuseller. De stängde kl 21 och då körde vi till hotellet och hade mys i dubbelsängen alla fyra med lite godis. Dag två spenderade vi också på legoland (typ 11 timmar) och vi hade jättemysigt. Barnen var otroligt duktiga med tanke på värmen, köandet till karusellerna (ibland 45 min) och med tanke på hur mycket vi gick. Höjdpunkten för Oliver dag två var nog när han fick ta sitt körkort, riktigt underhållning för oss också. Melvin som älskar att åka snabba karuseller tyckte Draken var den bästa (likt berg och dalbana). Denna dag råkade ju även vara min födelsedag och jag blev uppvaktad på sängen av mina killar. En söt silverring m hjärtan från Heiring och två handgjorda troldekugler i glas. Även denna dag slutade i dubbelsängen med godispåsen och (tyvärr) fotbollstittande. Dag tre blev det Lalandia för hela slanten. Vi har ju varit på Lalandia tidigare i Rödby, men inte på detta nybyggda i Billund. Vi har alltid varit jättenöjda med Rödby men detta var strået vassare. Melvin var helt överlycklig och när jag äntligen övertalat honom att använda armpuffar blev han som en fisk i vattnet. Oliver och Jonas såg vi inte så mycket av för de åkte ju de största och värsta rutschbanor de kunde hitta. Vi stannade till halv åtta innan vi tvingade oss upp ur bassängerna och började hemfärden. Melvin slocknade i bilen efter ett par mil och vaknade först när vi skulle över sundet till Helsingborg. Oliver höll sig tappert vaken och tittade på Indiana Jones på DVD:n. Kom hem vid 00.30 och möttes av en kelsjuk katt. Vi gosade en stund och somnade sedan sött. Lyckliga och trötta efter tre underbara dagar. Detta lever vi på länge.


                                                Foton kommer!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sylvia - 8 maj 2020 12:18


  Välkomna att kika in hos mig HÄR på www.sylviabloggen2.wordpress.com   KRAM  ...

Av Sylvia - 31 oktober 2018 10:40

  Hej fina...   Klicka HÄR så kan ni följa mina senaste inlägg på sylviabloggen.wordpress.com       Välkomna!Kram S ...

Av Sylvia - 29 oktober 2018 18:15

  Hej där...   Nästa år, 2019 är det minsann hela 10 år sedan jag började blogga!     Jag har varit trogen bloggplatsen i alla dessa år även om jag flera gånger tänkt att det kanske är dags att byta portal.   Ska 2019 bli året då ...

Av Sylvia - 25 oktober 2018 21:24

Hej fina... Torsdagkvällen är kommen och arbetsveckan är snart slut. Oliver har varit både i Ängelholm och i Jönköping med skolan denna veckan. Utflykten till Jönköping berättade unge herr Olsson om hyfsat sent i tisdagskväll. Det innebar att de skul...

Av Sylvia - 23 oktober 2018 19:27

Hej där...Nu är hösten här med besked. Idag vaknade vi upp till en mörk, regnig och ruskig dag och vindar med stormstyrka.Just idag skulle Oliver ta tåget till UpZone i Ängelholms hembygdspark (med skolan) för att prova deras höghöjdsbana uppe bland ...

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards