Sylvia

Direktlänk till inlägg 20 april 2010

Puh....!

Av Sylvia - 20 april 2010 20:41

   Skulle aldrig skrivit att det verkade lugnt med Oliver igen   !

Igår kom han hem från fotbollsträningen med världens huvudvärk igen som höll i sig i två och en halv timme trots smärtstillande! Blir så ledsen av att se honom ha så ont. Blir samtidigt arg på läkarna som säger att han ska köra på som vanligt, det funkar ju uppenbarligen INTE. Ringde vår vanliga husläkare och berättade allt för honom. Ville liksom ha en second opinion av någon som vet vem vi är. Han bekräftade vad läkaren på lasarettet sagt. Det är vanligt att en hjärnskakning ger exakt dessa symptom länge efteråt. Den lille stackaren är så lättirriterad också och arg, vilket också är vanligt. Har iallafall fått annat smärtstillande till honom nu. Har nästan tvingat iväg mannen på HIF ikväll (han ville inte gå trots toppmatch), det behövde han. Samtidigt var jag ju klart lite oroad över att vara ensam med dem båda om det visade sig komma ett nytt anfall ikväll. Men...det gjorde det inte. De sover sött. Tack och lov! Stackars lille Melvin blir ju också rädd när han ser Oliver vara ledsen och då kräver han exakt samma omtanke och behandling eftersom han också får "jätteont" på alla möjliga och omöjliga ställen. Härom dagen hade han plåster på tre av fem fingrar på ena handen!!   och igår fick han "äcklig" medicin (saft) i medicinmugg allt för att han inte ska känna sig bortglömd.


   Tack alla som läser min blogg! Både kända och okända! Kram till er.


  

 
 
Filozophie

Filozophie

20 april 2010 21:21

Usch vad jobbigt, jag känner verkligen med dig. Mitt bästa råd är att lita på dina egna instinkter vad läkarna än säger. Visst är symptomen vanliga vid hjärnskakning men känner du att något inte står rätt till så stå på dig och ge dig inte. Allt kommer gå bra men lita ändå bara på dig själv och din känsla. Jag borde veta för en bvc-sköternska höll på att ta livet av min son och när vi tillslut struntade i hennes "rekommendationer" och åkte in till akuten hade vår son en väldig tur enligt läkaren som tog emot honom. Hade vi kommit in ett par tre veckor senare hade vi fått köra til bårhuset istället. Som mamma vet man ändå alltid någonstans, man känner när något är fel och det gäller att kämpa för den känslan.
Idag är vår son en pigg och glad kille på 9 år och han växer så det knakar:)
Tänker pådig och skickar en massa kramar till dig och din familj.
Kramen/FiloZophie

http://filozophie.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Gith

22 april 2010 18:33

Hejsan. Grannens flicka hade fått hjärnskakning av att hon trillat av från en gunga. Hon var hemma med huvudvärk o ledig ifrån skolan i tre veckor. Mitt råd är, lita på dig själv. Mår han dåligt, var hemma med honom!!!Så se till att han tar det lugnt. Kram Gith

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sylvia - 8 maj 2020 12:18


  Välkomna att kika in hos mig HÄR på www.sylviabloggen2.wordpress.com   KRAM  ...

Av Sylvia - 31 oktober 2018 10:40

  Hej fina...   Klicka HÄR så kan ni följa mina senaste inlägg på sylviabloggen.wordpress.com       Välkomna!Kram S ...

Av Sylvia - 29 oktober 2018 18:15

  Hej där...   Nästa år, 2019 är det minsann hela 10 år sedan jag började blogga!     Jag har varit trogen bloggplatsen i alla dessa år även om jag flera gånger tänkt att det kanske är dags att byta portal.   Ska 2019 bli året då ...

Av Sylvia - 25 oktober 2018 21:24

Hej fina... Torsdagkvällen är kommen och arbetsveckan är snart slut. Oliver har varit både i Ängelholm och i Jönköping med skolan denna veckan. Utflykten till Jönköping berättade unge herr Olsson om hyfsat sent i tisdagskväll. Det innebar att de skul...

Av Sylvia - 23 oktober 2018 19:27

Hej där...Nu är hösten här med besked. Idag vaknade vi upp till en mörk, regnig och ruskig dag och vindar med stormstyrka.Just idag skulle Oliver ta tåget till UpZone i Ängelholms hembygdspark (med skolan) för att prova deras höghöjdsbana uppe bland ...

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards