Sylvia

Alla inlägg den 4 december 2009

Av Sylvia - 4 december 2009 20:05

   Som alltid känns det som bäst när man har något härligt framför sig, som i detta fall en ledig och skön helg. Jonas åkte till Manchester i England, en resa han vunnit pga sitt fotbollsintresse och kunskaper om den engelska fotbollen. Av ungefär 6000 deltagare i en tävling på nätet kom han tvåa, inte illa. Tävlingen går ut på att välja vilka spelare som kommer att göra flest mål/assist m m under de riktiga matcherna som spelas på helgerna i engelska ligan. Det gäller att hålla sig uppdaterad om vilka spelare som är bäst för tillfället och om någon är skadad osv. Som ni säkert förstår tar det en del tid i anspråk och matcherna följs slaviskt via text-tv, hemma eller via mobilen där vi råkar befinna oss när matcherna spelas. Kan säga att jag inte alltid gillar läget!! Men, nu är han ju duktig på detta och det har resulterat sig i denna resa och visst är jag glad för hans skull. Givetvis visade det sig att det krockade med min julfest med jobb, men som tur är kunde farmor och farfar rycka ut och tar barnen i helgen. Imorgon lämnar jag mina killar i Svalöv för att sedan ge mig ut på en liten julklappsrunda och sedan ska jag hem och göra vid mig i lugn och ro (hoppas jag) innan det är dax att bege sig till stan. Ska träffas på jobb och ta en liten fördrink och sedan blir det Wallmans för hela slanten.


   Nu sitter jag här och väntar på att killarna ska somna så jag kan gå ner och se idol, som jag "stoppat"! Vi har haft mysfredag med busmiddag (pannkakor), godis och julkalendern. Har packat lite till barnen till imorgon och gjort önskelista tillsammans med dem, nu återstår att se om jag hinner det jag tänkt imorgon. Ibland har man ju tendens till att tro att man ska hinna med så mycket mer än tiden räcker till. Känns det igen?

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards