Sylvia

Alla inlägg den 1 december 2009

Av Sylvia - 1 december 2009 20:19

                   


   Oliver vaknade tidigt och ville öppna sin Lego-julkalender och chokladkalender direkt. Det har varit nedräkning sedan i lördags då de fick sina kalendrar. Bakom första luckan i Lego-kalendern döljde det sig en piratgubbe som man skulle bygga. Man kunde också klippa ut baksidan på kalendern som föreställer en öde ö, en pirat ö så där ska vi nu samla de olika figurerna som döljer sig i luckorna ända fram till julafton. När det var dax att väcka lillebror och det var hans tur att öppna var ivern lika stor hos honom. En liten diskussion uppstod dock ang chokladkalendern eftersom chokladen var så pass god att Melvin gärna ville öppna några luckor till, direkt. Men jag lyckades avstyra detta utan något större utbrott.


   Dagen har väl annars gått skapligt. Högarna av fakturor och prissättande av nya varor låg ju snällt och väntade igår när jag jobbade första dagen efter min lilla sjukfrånvaro. Det var bara att fortsätta med detta idag och jag fick undan en hel del. Är fortfarande väldigt trött men det känns ändå som om det börjar gå åt rätt håll. Denna veckan lär inte jag och Jonas nöta på varandra! Jag stängde butiken igår och kom hem åtta, idag har Jonas kvällsmöte, imorgon stänger jag igen, på torsdag har Jonas sin kvällsstängning och på fredag direkt på morgonen åker han till England och är borta till söndagkväll/natt. Ska själv på Wallmans med jobb i helgen och Oliver och Melvin ska busa med farmor och farfar.


   Näpp..nu har jag inte tid med detta längre. Barnen har somnat så nu ska jag gå ner och fortsätta stryka innan det blir nattning av mig själv!

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards