Sylvia

Direktlänk till inlägg 9 juli 2009

Är så glad....

Av Sylvia - 9 juli 2009 20:27

   Lämnade pojkarna till mina föräldrar och körde i ilfart av ren nyfikenhet till Rydebäck. Oh...vad fint allt hade blivit. Tapeterna är bara så fina och fondväggen där sofforna ska stå blev perfekt. Nu när kyl, frys, diskmaskin och spis är på plats blev köket kanon. Det är bara köksön jag är osäker på, kanske ska vi låta dem göra snea kanter på hörnen för det skulle det varit från början, men leverantören har gått på semester så de har lovat fixa det senare. Barnens rum är kanon, färgglada som jag ville, barns rum ska vara glada!


   Det som inte var lika kul var städningen. Jag var beredd på att städa efter målningen, dvs torka lister, golv och andra dammiga ytor, men jag åkte på en riktig grovstädning av köket. Den städfirman som städat där fick det hett om öronen kan jag lova. Svart i skåpen, säkert sju år gamla smulhögar i lådhurtsarna, flottiga ytor i vissa skåp, intorkade gamla matrester m m!!! Jag var arg så det rök ur öronen och jag tog foto på alltihop så får vi inte reducerat pris på städningen i vårt hus i Bårslöv så lovar jag att alla ska få veta deras namn............ARG!!! Det tog ett antal timmar extra utöver all annan städning så jag kunde inte göra allt jag tänkt. Kunde inte låta mina föräldrar passa barnen mer än några timmar eftersom de inte är helt krya. Men nu har vi iallafall ett rent och underbart fint hus och imorgon kommer möblerna.

 
 
Ingen bild

Carina

10 juli 2009 14:44

Hej
Jättefint har det blivit, än finare lär det bli när alla nya möbler kommer på plats. Tråkigt att behöva städa andras gamal skit. Men nu har du rent o fint när du flyttar in. Önskar er en trevlig flytthelg. Ser framemot att komma o hälsa på senare... kramiz

 
Ingen bild

Lotta H

11 juli 2009 23:23

Grattis i efterskott Sylvia! Och vilket fint hus ni har flyttat till. Med din fina talang för inredning kommer det att glänsa. Jag håller med dig, massor av färg i barnrum och vilken snygg fondvägg... Än en gång Grattis!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sylvia - 8 maj 2020 12:18


  Välkomna att kika in hos mig HÄR på www.sylviabloggen2.wordpress.com   KRAM  ...

Av Sylvia - 31 oktober 2018 10:40

  Hej fina...   Klicka HÄR så kan ni följa mina senaste inlägg på sylviabloggen.wordpress.com       Välkomna!Kram S ...

Av Sylvia - 29 oktober 2018 18:15

  Hej där...   Nästa år, 2019 är det minsann hela 10 år sedan jag började blogga!     Jag har varit trogen bloggplatsen i alla dessa år även om jag flera gånger tänkt att det kanske är dags att byta portal.   Ska 2019 bli året då ...

Av Sylvia - 25 oktober 2018 21:24

Hej fina... Torsdagkvällen är kommen och arbetsveckan är snart slut. Oliver har varit både i Ängelholm och i Jönköping med skolan denna veckan. Utflykten till Jönköping berättade unge herr Olsson om hyfsat sent i tisdagskväll. Det innebar att de skul...

Av Sylvia - 23 oktober 2018 19:27

Hej där...Nu är hösten här med besked. Idag vaknade vi upp till en mörk, regnig och ruskig dag och vindar med stormstyrka.Just idag skulle Oliver ta tåget till UpZone i Ängelholms hembygdspark (med skolan) för att prova deras höghöjdsbana uppe bland ...

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards