Sylvia

Alla inlägg den 5 augusti 2018

Av Sylvia - 5 augusti 2018 21:45


Hej där...

För första gången på väldigt länge avrundar jag kvällen inne i soffan. Söndagen har varit både blåsig och lite molnig. Inte jättekallt men det har känts liiiite ruggigt idag...bortskämda som vi blivit!

Skönt med en lite svalare dag tycker jag iallafall.

Helgen har varit en riktig Sylviahelg!


Jag tog semester i fredags då Eskilscupen drog igång (en av Sveriges största fotbollscuper) i Helsingborg.

Tillbringade dagen med Melvin och pappa på diverse fotbollsplaner. Oliver jobbade.

Mina tre veckor med killarna har gått och nu återgår vi till varannan vecka igen. Underbara och fina veckor som jag bäddar in i mitt hjärta.



Helgen har fyllts med besök på mina favoritställen i närheten av Rydebäck och med några fotbollsmatcher.

Höll mitt löfte till mig själv om att inte laga någon mat i helgen!


Åt lördagens lunch på Miss Alice efter ett besök på Tomatens hus. Deras tomatpaj är fantastiskt god.


Fortsatte till Enkla Ting!

Såg sedan en match på Råå. Killarna har båda vunnit sina grupper efter lördagens matcher.

Lite oväntat öppnade himlen sig med ett skyfall precis när matchen var slut.


Lördagen avslutades med middag på en hamnrestaurang som heter På Piren i Råå.

Satt ute på en regnfuktig träbänk och åt en asiatisk räksallad samtidigt som solen gick ner och färgade himlen rosa.



På håll kunde man se bulkfartyget som kört på grund väldigt nära Helsingborgs hamn av en berusad kapten.


Sommaren 2018 och alla dessa solnedgångar!

Söndagen bjöd på ett besök i Glumslöv och en fika på Hillesdals café.


Olivers P02 deltagande i Eskilscupen tog slut i kvartsfinalen. Melvins tog slut i semifinalen på Norrvalla. Tyvärr med en ömmande häl som gjorde att han inte kunde spela klart matchen.

Duktigt kämpat av både P02 och P05. Grymt att ta sig till slutspelsdagen av alla dessa ca 700 lag.




Nu väntar en ny arbetsvecka och min plan är att boka in en massage (har presentkort) och en manikyr.

Lite välbehövlig lyx i vardagen.

Kram
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards