Sylvia

Direktlänk till inlägg 20 juli 2018

Minigolf på Råå

Av Sylvia - 20 juli 2018 16:25


Hej där...

Igår var solen framme igen när man steg upp. Tack!

Det visade sig blåsa ganska friskt så nä...stranden var inte ett självklart val. Vill så gärna hitta på något med killarna men de vill bara göra sitt och det involverar INTE mitt sällskap. Tror att de dessutom efter ett helt sommarlov (snart) är mättade på det fina vädret så de har inget sug efter bad och utflykter.

Men det har JAG!!!

Pappa kikade förbi på förmiddagen och var lika rastlös han.

Blir så kluven...


Tog en tur med Chilla och satte mig vid dammen och försökte resonera lite med mig själv! Jag borde kanske strunta i killarna och göra utflykter på egen hand? Jag vill ju nyttja min semester annars hade jag lika bra kunnat jobba. Det enda jag gör nu är att serva med frukost, lunch och middag. Skaka liv i sömndruckna zombies som sover bort dagarna och tvätta deras tvätt!

Men hur skulle det se ut...om jag bara stack iväg!?

Dessutom har jag en budget att hålla mig till och den vill jag inte slösa bara på mig själv.


Hm...satte mig i solen på gården och lyssnade på Sommarprat på P1 med Bianca Ingrosso. Då kom Melvin ut och föreslog minigolf...den lille gullungen försöker iallafall.

Ringde till pappa och frågade om han ville hänga på..och det ville han.


Råå har en minigolf med en mysig bistro. Passande nog heter stället Bistråå & minigolf.

Vi träffade på kusinerna Alvin och Elias som spelade med sin mamma.


Blir glad i hjärtat varje gång jag får träffa dem.

Efteråt åt vi middag på bistron som egentligen var fullbokad men vi fick hänga i baren.


En mysig eftermiddag och kväll blev det till slut. Resultatet på golfbanan behöver vi inte prata om men det är ändå av mindre betydelse!

Kvällen spenderade jag på balkongen med ett avbräck för Ernst på TV.


Oliver gav sig ut i sommarkvällen för att käka mat med kompisar i stan vilket jag blev så nojjig över. Klart att han måste få vidga sina vyer men efter de senaste skjutningarna i stan och allt skit som händer på knutpunkten är man OROLIG!

Vi gjorde en deal, som han levde upp till, och jag satt uppe till han var hemma igen.

(Jag säger bara...stackars den eller de som rör mina killar. Jag hade blivit livsfarlig!!)


Hittade texten ovan som passade min sinnesstämning igår! Delade den på FB utan någon speciell tanke...men i morse fick jag ett sms...

Berättar mer i nästa inlägg!

Kram
S

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sylvia - 8 maj 2020 12:18


  Välkomna att kika in hos mig HÄR på www.sylviabloggen2.wordpress.com   KRAM  ...

Av Sylvia - 31 oktober 2018 10:40

  Hej fina...   Klicka HÄR så kan ni följa mina senaste inlägg på sylviabloggen.wordpress.com       Välkomna!Kram S ...

Av Sylvia - 29 oktober 2018 18:15

  Hej där...   Nästa år, 2019 är det minsann hela 10 år sedan jag började blogga!     Jag har varit trogen bloggplatsen i alla dessa år även om jag flera gånger tänkt att det kanske är dags att byta portal.   Ska 2019 bli året då ...

Av Sylvia - 25 oktober 2018 21:24

Hej fina... Torsdagkvällen är kommen och arbetsveckan är snart slut. Oliver har varit både i Ängelholm och i Jönköping med skolan denna veckan. Utflykten till Jönköping berättade unge herr Olsson om hyfsat sent i tisdagskväll. Det innebar att de skul...

Av Sylvia - 23 oktober 2018 19:27

Hej där...Nu är hösten här med besked. Idag vaknade vi upp till en mörk, regnig och ruskig dag och vindar med stormstyrka.Just idag skulle Oliver ta tåget till UpZone i Ängelholms hembygdspark (med skolan) för att prova deras höghöjdsbana uppe bland ...

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Skapa flashcards