Sylvia

Direktlänk till inlägg 16 juli 2017

En sådan där dag...

Av Sylvia - 16 juli 2017 21:43


Hej där...

Hur har er dag varit?

Från en underbart solig lördag vaknade vi alla upp till en grå, blåsig och regnig söndag. Jag vet inte om det var väderomslaget eller det faktum att man aldrig får vara riktigt glad som gjorde att jag vaknade med migrän. Livet bjuder som vanligt på händelser som man inte riktigt väntar sig eller önskar sig.

Jag fick iallafall vakna med min Melvin sidan om mig och det är bland det bästa som finns!




Jag fick (vissa tog jag) de hett efterlängtade kramarna från mina pojkar igår.

Galet kanske...men framförallt Oliver förändras hela tiden nu. Speciellt när man inte sett honom på ett tag.

Han är inte liten längre. Det är ju precis som det ska vara såklart...men samtidigt känner mammahjärtat att det värker av vemod över att den lille pojken som jag en gång vaggade i min famn nu inte längre behöver mig på samma sätt.

Jag hoppas att det bara är ett övergående stadie och att jag snart får tillåtelse att krama honom igen utan att han drar sig undan. Jag hoppas att vi kan samtala igen utan att han stör sig på mig och tycker att jag är den pinsammaste människan på jorden :)

Hoppas.
Längtar.


Den lille "fisen" får man fortfarande krama och pussa på. Han kommer och kramar om mig spontant och söker min närhet.

Jag suger i mig av den närheten så mycket jag kan. Den varar kanske inte så länge till.

Igår fick jag två presenter av mina killar. En födelsedagspresent som de inhandlat på Kreta. Melvin hade sett strandväskan och direkt tänkt att den skulle jag ha :)


KLOCKREN!!!

Och en liten dekoration i form av ett rosa väldoftande tvål som han tyckte jag skulle ha som prydnad på toaletten.


Blev superglad!


Den ludna lilla prinsessan var också väldigt nöjd över att få hälsa på sina "hussar"!

Idag har vi inte gjort alls mycket. Kylen gapar tomt och min plan var att ha storhandlat...migränen satte stopp för det.

Klockan 15 var det kalas på Sofieberg hos Jeppes syster. En massa goda kakor och tårta bjöds det på. Huvudvärken höll sig under kontroll men jag blir så trött i huvudet efteråt och ljudkänslig. Efter kalaset körde jag och Melvin hem till Rydebäck igen. Vi handlade det nödvändigaste på Hemköp och Melvin fick välja middag...tacos!

Nu bara myser vi tillsammans med tända ljus....underbart. Han sitter och skrattar åt någon youtubefilm och jag löser korsord och bloggar. Vi gör olika saker men är nära varandra och ler mot varandra när våra ögon möts.

Jag kan inte riktigt beskriva känslan...men det är en slags rofylldhet som jag mår bra av.

Hoppas solen är tillbaka imorgon igen. Jag behöver solen och värmen för mitt välbefinnande.


Kram
S

 
 
Ingen bild

Nettan

16 juli 2017 22:37

Ja du det där med tonåringar, naturens sätt att vänja oss föräldrar att de i framtiden flyttat hemifrån? Jag väljer att se det så när de töjer ut gummibandet.
En vän sa till mig "när de blir tonåringar går de in genom en dörr och kommer i princip inte ut förrän de är 18, under tiden får man bara vara där så kommer de ut som normala människor sen" Kan hålla med till viss del :)
Kram!

Sylvia

18 juli 2017 07:56

Det är nog så det är... en frigörelse och tappra försök till att hitta vem man är i denna stora värld.
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sylvia - 8 maj 2020 12:18


  Välkomna att kika in hos mig HÄR på www.sylviabloggen2.wordpress.com   KRAM  ...

Av Sylvia - 31 oktober 2018 10:40

  Hej fina...   Klicka HÄR så kan ni följa mina senaste inlägg på sylviabloggen.wordpress.com       Välkomna!Kram S ...

Av Sylvia - 29 oktober 2018 18:15

  Hej där...   Nästa år, 2019 är det minsann hela 10 år sedan jag började blogga!     Jag har varit trogen bloggplatsen i alla dessa år även om jag flera gånger tänkt att det kanske är dags att byta portal.   Ska 2019 bli året då ...

Av Sylvia - 25 oktober 2018 21:24

Hej fina... Torsdagkvällen är kommen och arbetsveckan är snart slut. Oliver har varit både i Ängelholm och i Jönköping med skolan denna veckan. Utflykten till Jönköping berättade unge herr Olsson om hyfsat sent i tisdagskväll. Det innebar att de skul...

Av Sylvia - 23 oktober 2018 19:27

Hej där...Nu är hösten här med besked. Idag vaknade vi upp till en mörk, regnig och ruskig dag och vindar med stormstyrka.Just idag skulle Oliver ta tåget till UpZone i Ängelholms hembygdspark (med skolan) för att prova deras höghöjdsbana uppe bland ...

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Skapa flashcards