Sylvia

Direktlänk till inlägg 15 juli 2017

Packa upp & packa ner!

Av Sylvia - 15 juli 2017 15:33


Hej där....

Just nu är jag hemma i Rydebäck och ser om mitt lilla boende och låter tvättmaskinen jobba för allt vad den går för.

Under tiden försöker jag få lite sol på mig ute på balkongen. Inte helt lätt då bara strimmor av solen når in. Man får liksom dela upp kroppen i solsektioner som får några minuter var och bara hoppas på att man får någorlunda jämn färg.


Jag tänkte ta en liten fika men hade varken smör eller mjölk. Fick dricka kaffet svart och ta stekmargarin på knäckisarna! Men en djupdykning i frysen bjöd på denna överraskning :)

Det där med att "bo" på två ställen blir efter ett tag ganska slitsamt.


Jag vill gärna välja kläder för dagen beroende på väder och lust. Man har också en del smink, hygienartiklar och smycken som man vill välja mellan. Det är liksom inte lätt att packa ner "rätt" attiraljer!

S U C K....

Vilka I-landsproblem eller hur?

Jag har TVÅ hem att välja mellan men
likförbannat är man inte nöjd!

DESSUTOM

Idag när jag MÅSTE tvätta och fixa hemma så skiner solen som aldrig förr!

Haha....

Idag ska jag iallafall få krama de två bästa skitungarna i mitt liv. Dessutom ska den minsta av dem vara hos mig en hel vecka nu. Den stora ska, som jag skrev igår, till Göteborg och beger sig redan imorgon.





Ikväll kör jag och Melvin tillbaka till Gustavslund. Jesper får också sina minimänniskor idag och vi ska grilla och mysa.

Det är också en liten detalj i det här med att kärleken bor någon annanstans (även om det bara är 7 min bort med bil)...

Jag är ju frälst i Rydebäck!

Av den lilla enkla anledningen av lugnet och närheten till stranden. Dagar och kvällar som idag riktigt suger det tag i mig när jag inte får känna sanden mellan tårna, höra skvalpet från vågorna för att inte tala om solnedgången.

Spontaniteten i att bara gå ner till stranden oavsett tidpunkt.

Det är så underbart att hänga på stranden på kvällstid också.


Jag har utbytt så många tankar med mig själv här, hämtat energi och fått dämpat sorgen efter förlusterna och misslyckandena de senaste åren.

Jag och Fortuna strand - vi har ett speciellt förhållande :)

Snart har ju jag också semester och hoppas kunna få tillbringa en del tid på stranden.

Nu är det dags att hänga upp tvätt och ta en dusch för att sedan tigga till sig tonårskramar :)

Mmmm....Lucky me.

Kram
S

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sylvia - 8 maj 2020 12:18


  Välkomna att kika in hos mig HÄR på www.sylviabloggen2.wordpress.com   KRAM  ...

Av Sylvia - 31 oktober 2018 10:40

  Hej fina...   Klicka HÄR så kan ni följa mina senaste inlägg på sylviabloggen.wordpress.com       Välkomna!Kram S ...

Av Sylvia - 29 oktober 2018 18:15

  Hej där...   Nästa år, 2019 är det minsann hela 10 år sedan jag började blogga!     Jag har varit trogen bloggplatsen i alla dessa år även om jag flera gånger tänkt att det kanske är dags att byta portal.   Ska 2019 bli året då ...

Av Sylvia - 25 oktober 2018 21:24

Hej fina... Torsdagkvällen är kommen och arbetsveckan är snart slut. Oliver har varit både i Ängelholm och i Jönköping med skolan denna veckan. Utflykten till Jönköping berättade unge herr Olsson om hyfsat sent i tisdagskväll. Det innebar att de skul...

Av Sylvia - 23 oktober 2018 19:27

Hej där...Nu är hösten här med besked. Idag vaknade vi upp till en mörk, regnig och ruskig dag och vindar med stormstyrka.Just idag skulle Oliver ta tåget till UpZone i Ängelholms hembygdspark (med skolan) för att prova deras höghöjdsbana uppe bland ...

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards