Sylvia

Alla inlägg den 20 januari 2015

Av Sylvia - 20 januari 2015 22:58

Go'kväll!

Ikväll bloggar jag från sängen med redan halvslutna ögonlock. Jag är så himla trött. Dagarna saknar inte sysselsättning och det är ju bra men trött blir man.

Jobbade halvdag idag och körde sedan till Landskrona för att röntga njurar, urinblåsa och gallblåsan. En superotrevlig upplevelse även om det inte handlade om direkt smärta.


Under en timme hinkade jag i mig 1L kontrast utspädd med funlight saft (var ju tvungen att fråga vad det var för att ha koll på poängen)! En mugg var tionde minut. De sista 30 minuterna fick man inte gå och kissa. Det var här obehaget började! Under själva röntgen som tog ca 30 min blev det olidligt att ens andas så kissig jag var! Dessutom sprutade de via en venkateter i armen in mer kontrast som gjorde så att det brändes i halsen och ner i urinblåsan så det kändes som om jag kissade på mig. Var gråtfärdig innan allt var över och jag kunde springa på toaletten. Usch och fy :(

Fikade med pappa efteråt eftersom han tagit hand om Chilla hemma hos oss. Körde sedan till Råå för att klippa Oliver. Eftermiddagen har bestått i att baka till Olivers öppna hus i skolan imorgon. Panerat kycklingfilé till middag och svor under tiden jag gjorde det att jag aldrig skulle göra om det! Meckigt och tidsödande. Men när barnen åt med god aptit (för en gång skull!!) kan jag nog tänka mig att göra det igen.

Det blev inga bilder på varken bak eller mat då jag var helt fokuserad på mina sysslor. Mitt i allt ihop försökte jag hjälpa Oliver med matteläxan och städa upp resterna av en kruka och jord som Melvin oturligt nog lyckades välta! Ibland händer bara allt på en gång.






När middagen var uppäten och undanplockad körde jag och Jonas hem till pappa och monterade två taklampor. Lämnade några bitar nybakade chokladrutor också :)

Nu ligger jag som sagt i sängen och jag vet att jag kommer att somna inom loppet av tio minuter, så god natt säger jag!

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards