Sylvia

Alla inlägg den 11 juni 2012

Av Sylvia - 11 juni 2012 22:37

   Det är skillnad på att stressa och må dåligt än att få gjort en himla massa saker och vara effektiv och må bra. Idag har det varit en bra och effektiv dag med tid för sköna stunder.


   Började dagen med ett tandläkarbesök med Oliver före skolanstart. Var sedan tvungen att besöka arbetsförmedlingen ännu en gång för att visa upp betyg och intyg från senaste anställningen. Hade packat med mig en pocketbok och var beredd att få vänta några timmar eftersom alla arbetslösa studenter väntades besöka AF. Mycket riktigt var det massor med folk före mig trots att jag kom en kvart före öppningstid. Hade turen att fånga en handläggare som förstod att jag bara behövde visa upp några papper och sen gå! Hela besöket tog 10 minuter...puh...vilken lättnad! Fortsatte in till stan och 3etage. Uppdaterade mig lite eftersom det är dags att jobba på måndag. Det blev en god lunch på Haket med goa kollegor.


   Kom lagom hem så jag hann hämta Melvin, Melker och Oliver i skolan. Killarna skötte sig själv och jag tvättade, städade undan lite och solade mellan varven. Äntligen, äntligen kom solen! Fixade fläskpannkaka och alla killarna åt med stor aptit. När J kom hem cyklade han och Oliver till Örby för fotbollsträning, J var hjälptränare idag. Lillebror Lalle kom för att se Sverige-Ukraina. Eftersom det var ett par timmar kvar till matchstart passade jag på att köra till Ica Maxi och handla inför Lalandia medan han och Melvin sparkade boll.


  Kollat lite på matchen ikväll och packat lite smått. Som sagt, en mycket effektiv dag där jag fått massor gjort men ändå ingen stress.


   Imorgon är det skolavslutning för Oliver och Melvin. Åh...nu är sommarlovet näääära! Jag kommer fortfarande ihåg känslan man hade sista veckan före lovet och hur underbart det kändes att ha ett helt sommarlov framför sig. Oliver satt med oss nu ikväll och såg matchen för han tycker sommarlovet redan har börjat, och sommarlov betyder sena kvällar enligt honom! Synd bara att Sverige inte kunde prestera fram en vinst.


  

                                                     

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards