Sylvia

Alla inlägg den 6 augusti 2010

Av Sylvia - 6 augusti 2010 20:46

   Härliga fredag, välkommen är du! Denna veckan har väl rullat på som vanligt utan några större händelser.


   Har äntligen börjat komma ut på mina promenader igen och jag blir lika frälst i Rydebäck varje gång. På min 50 minutersrunda får jag både se underbara Hven inte allt för avlägset, känna fötterna sjunka ner i den mjuka sanden längs Fortuna strand, höra vågorna skvalpa in mot land, se kvällsbadarna komma i sina badrockar och se barnens glädjehopp från bryggan, se folk avnjuta sin middag och ett gott vin på strandkrogen. När jag sedan lämnat stranden och fortsatt in i lite lummigare omgivningar passerar jag små hagar med både får och kor som betar. Uppför bussgatan och in bland villorna för att sedan vända i riktning mot vattnet igen lagom för att se solen börja gå ner och med den bilden på min näthinna avslutar jag min runda. Jag blir lika rörd varje gång och tackar min lyckliga stjärna att jag får möjligheten att bo såhär.


   Igår var väl veckans familjehöjdpunkt! HIF mot Djurgården på ett fullsatt Olympia. Längesedan jag hängde med och jag kände verkligen inte så mycket för det innan. Tyckte det var varmt och ville hellre stanna hemma och gått ner till stranden. Melvin verkade trött också och jag trodde inte han skulle orka sitta still i två timmar. Men väl där, på Olympias bästa platser (längst upp under tak precis vid mittlinjen med dyna på stolarna!) fick vi se en jätte spännande match med många mål. Ni skulle sett Melvins min när drygt 15.000 personer vrålade av glädje när HIF gjorde mål första gången! Han älskade det! Jag hade tagit med hans DS för jag var säker på att han skulle tröttna, men inte en chans. Både han och Oliver följde matchen med stor inlevelse...och jag med! Hade glömt hur kul det faktiskt är att se fotboll live. Det lär nog bli fler gånger har jag en känsla av.


   Idag har jag varit duktig (man får ju berömma sig själv ibland) och städat hela huset när jag kom hem från jobb och barnen lekte fint. Det behövdes!! Skönt att ha det gjort inför helgen. Jag ska jobba imorgon och Jonas ska sälja korv med grabbarna på Eskilscupen, men Roxy kan ju glädja sig över att huset är rent och fint. Roxy som för övrigt är ett underbart sällskap. Han ligger gärna någonstans i närheten av mig, vad jag än gör. Just nu har han nästan somnat på tangetbordet! Den enda gången han gömmer sig är när han hör dammsugaren dra igång...den tycker han inte om.

  

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards