Sylvia

Direktlänk till inlägg 25 februari 2010

Felix gör det goda godare.....

Av Sylvia - 25 februari 2010 22:04

   Lite segt imorse efter gårdagens afterwork på Bishops arms. Mysigt och trevligt och garanterat något vi måste göra fler gånger. Gick genom ett tyst Rydebäck från busshållsplatsen med tungt fallande snöflingor som sällskap kl 01 på natten. Nästan lite fint när snön faller så tätt och alldeles vindstilla och inte några fotspår mer än mina.....men nä....sluta nu...jag är så trött på snön även om det var lite fint just då! Kan ju varit ölens förtjänst att jag upplevde det så vackert, men så mycket hade jag ju inte druckit utan snarare sutit med en "Killkenny" väldigt länge.   Väldigt god öl men man blir så mätt av öl och mat på samma gång.


   Idag kom Bette lagom till lunch för att passa barnen då jag skulle till smärtkliniken på Helsingborgs lasarett med mamma (och pappa). Inget kul men jag vill ju gärna göra vad jag kan för att hjälpa dem. Var hemma igen vid halv tre och tyckte att vi skulle hitta på något kul denna dag ändå. Vi besökte den nya djuraffären vid Ica Maxi i tisdags och där kärade barnen ner sig i ökenråttorna! Snääääälllllla mamma.............klingade i mina öron hela gårdagen! Jag älskar ju små söta djur så jag är ju inte alls särskilt svårövertalad. Hade till och med en gammal bur kvar på vinden från förr. Kollade runt lite på nätet och ringde djuraffären (dock inte den vid Ica Maxi) utan Djurriket, tjejerna som jobbar där är så goa. De berättade att ökenråttor är fantastiskt söta och roliga att titta på men inte så lätta för små barn att gosa med, de rekomenderade istället en dvärghamster. Just en sådan liten rackare har jag själv haft för en sisådär 12 år sedan i den buren vi hittade på vinden. Barnen jublade när jag föreslog att vi skulle åka och titta på dvärghamstern eller som Oliver först sa till sin kompis när han ringde dit bara föra att säga att vi skulle till djuraffären: "Vi ska köpa varghamster!" Kompisen blev rent förskräckt och jag hörde hur Oliver förklarade att varghamstrar är jättesmå och söta och inte alls farliga. Nu är det ju så att vi inte vill att barnen bara ska få tjata sig till saker och tro att vi står för hela kalaset, så därför fick de skramla ihop till hamstern själv. Det passade extra bra idag eftersom både Bette och mormor och morfar gett barnen lite "sportlovspengar". Sen fick vi ju ändå lägga till extra för det är ju alltid en massa runtomkring som mat, motionshjul, vattenflaska, ett litet trähus och sågspån som ska till. Vi var hemma från djuraffären vid sextiden, fixade till buren på tio röda....och medan barnen satt och beundrade lille Felix!!! slängde jag ihop kyckling tikka masala och ris i en jä...a nitti, sen blev det duschning och pyjamas ungefär lika snabbt...puh!! Jonas kom hem vid åtta, lite undrande över om vi skulle öppna ett zoo...men barnen var iallafall jätteglada. De somnade sött efter att de sagt godnatt till Felix och längtar till imorgon då de ska få börja gosa med den lille söta saken (hoppas nu bara den inte biter någon av oss så att vi sen inte vågar röra den   ). Tjejen i djuraffären bollade runt den som ingenting, stoppade den i sin ficka på tröjan medan hon plockade ihop det vi behövde. Sen klättrade den upp på hennes tröja och verkade hur tam som helst och hon undersökte den noga, kollade tänder, päls, vägde den m m. Han bet ju inte henne efter den behandlingen så jag hoppas den tål oss också.


   Imorgon står det "lugn dag" i min almanacka och efter denna dag hoppas jag att det blir så, förutom genrepet i Malmö då alltså!

                                       Kram och på återseende.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sylvia - 8 maj 2020 12:18


  Välkomna att kika in hos mig HÄR på www.sylviabloggen2.wordpress.com   KRAM  ...

Av Sylvia - 31 oktober 2018 10:40

  Hej fina...   Klicka HÄR så kan ni följa mina senaste inlägg på sylviabloggen.wordpress.com       Välkomna!Kram S ...

Av Sylvia - 29 oktober 2018 18:15

  Hej där...   Nästa år, 2019 är det minsann hela 10 år sedan jag började blogga!     Jag har varit trogen bloggplatsen i alla dessa år även om jag flera gånger tänkt att det kanske är dags att byta portal.   Ska 2019 bli året då ...

Av Sylvia - 25 oktober 2018 21:24

Hej fina... Torsdagkvällen är kommen och arbetsveckan är snart slut. Oliver har varit både i Ängelholm och i Jönköping med skolan denna veckan. Utflykten till Jönköping berättade unge herr Olsson om hyfsat sent i tisdagskväll. Det innebar att de skul...

Av Sylvia - 23 oktober 2018 19:27

Hej där...Nu är hösten här med besked. Idag vaknade vi upp till en mörk, regnig och ruskig dag och vindar med stormstyrka.Just idag skulle Oliver ta tåget till UpZone i Ängelholms hembygdspark (med skolan) för att prova deras höghöjdsbana uppe bland ...

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Skapa flashcards