Sylvia

Direktlänk till inlägg 24 januari 2010

Härliga vinterväder!

Av Sylvia - 24 januari 2010 18:37

   I fredagskväll hade jag och Melvin mys för oss själva, vi stekte pannkakor och jag insåg att Melvin är en hejare på att knäcka ägg. Efter pannkakorna bäddade vi ner oss i soffan med filten, tände ljus och åt godis. Vid åttatiden kom Oliver hem från sin kompis Olle. De hade haft pizzamys och sett på Indiana Jones. Jonas var ute på sitt håll, nämligen på Wallmans med banken. Han trillade in under natten någon gång! Mysigt att få kvalitetstid med ett barn i taget. Man hinner liksom lyssna färdigt och ha hela dialoger!!!! Tänk så klok en 4 1/2-åring är.


   Igår var det inte så kul. Mamma är inlagd på Lunds Universitetssjukhus med en så kraftig typ av bihålsinflammation så hon blivit jättesjuk. Ena ögat var svullet som en pingisboll och de var rädda för att själva ögat skulle fastna. Det var tal om operation ett tag men nu verkar det inte behövas. Men stackars mamma är inte så stark efter alla infektioner hon haft senaste åren så hon lär bli kvar i Lund resten av nästa vecka också för att de vill ha koll på henne. Deppigt!


   Idag behövde jag få komma ut och rensa tankarna. Mår bra av att promenera längs stranden, är så glad för att vi flyttat hit till Rydebäck. Ville samtidigt vara tillsammans med övriga familjen så det var bara för dem att hänga på. Vi klädde oss supervarmt, packade med oss ostmackor och varm chokladmjölk och så gick vi ner till stranden. Tyvärr glömde jag kameran, jättesynd för det hade blivit många fina bilder. Isen låg så pass tjock så killarna kunde gå ut ca 20 m på vattnet innan isen började ge vika. Det blåste inte heller så mycket även om det bet i kinderna. Vi lekte lite i "Olivers Koja" innan vi fikade. Efter 1 1/2 timme var vi nöjda och gick hem, killarna åkte på snow-racern. Oliver har varit på bowlingkalas nu på eftermiddagen och då veckohandlade vi på Maxi i Hyllinge och åt middag inne på Familia. Jag som jämt tänker på vad jag stoppar i mig slog på stort och åt kebabtallrik..........så jädrans gott det var!

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sylvia - 8 maj 2020 12:18


  Välkomna att kika in hos mig HÄR på www.sylviabloggen2.wordpress.com   KRAM  ...

Av Sylvia - 31 oktober 2018 10:40

  Hej fina...   Klicka HÄR så kan ni följa mina senaste inlägg på sylviabloggen.wordpress.com       Välkomna!Kram S ...

Av Sylvia - 29 oktober 2018 18:15

  Hej där...   Nästa år, 2019 är det minsann hela 10 år sedan jag började blogga!     Jag har varit trogen bloggplatsen i alla dessa år även om jag flera gånger tänkt att det kanske är dags att byta portal.   Ska 2019 bli året då ...

Av Sylvia - 25 oktober 2018 21:24

Hej fina... Torsdagkvällen är kommen och arbetsveckan är snart slut. Oliver har varit både i Ängelholm och i Jönköping med skolan denna veckan. Utflykten till Jönköping berättade unge herr Olsson om hyfsat sent i tisdagskväll. Det innebar att de skul...

Av Sylvia - 23 oktober 2018 19:27

Hej där...Nu är hösten här med besked. Idag vaknade vi upp till en mörk, regnig och ruskig dag och vindar med stormstyrka.Just idag skulle Oliver ta tåget till UpZone i Ängelholms hembygdspark (med skolan) för att prova deras höghöjdsbana uppe bland ...

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards