Sylvia

Alla inlägg den 5 oktober 2009

Av Sylvia - 5 oktober 2009 22:17

   Hösten kom med besked denna gångna helg. Regn och rusk och rejält stormigt, fick ju nästan hålla i taket kändes det som! I lördags blev det inte mycket gjort hos familjen Olsson, jag jobbade och kom inte hem förrän närmare fem så det blev mest lite lördagsmys i soffan efter maten med godis och tv-tittande. I söndags blev det däremot en hel del gjort. Vi började med att trotsa stormen och deltog i höstfesten på Melvins dagis. Föräldrarådet hade verkligen ordnat det bra med olika stationer där det spelades fotboll, bygdes sandslott, klipptes kungakronor och grillades korv, en riktig polis kom med en piképolisbil där barnen fick klättra fritt in och ut, prova polishjälm och diverse skydd. Det hela avslutades med att glassbilen kom och delade ut glass och precis då öppnade himlen sig. Snacka om flyt trots allt, det hade inte blivit många korvar grillade om regnet kommit 20 minuter tidigare! Efter festen åkte vi hem och laddade om för nästa aktivitet, HIF på Olympia. Jonas och Oliver åkte iväg med risk för att blåsa av läktaren men Oliver ville verkligen se matchen. Medan de var iväg lekte Melvin superfint med grannen och jag kunde röja i klädkammaren som man inte kunde gå in i pga att vi öst in saker när vi flyttade in, tvätta och hänga undan alla vår- och sommarjackor och dessutom fick jag höstpyntat lite och fixat lite ljusfat OCH till och med en kvart på soffan med aftonbladet och en kopp kaffe..........LYX! Lagom till grabbarna var hemma från matchen stod en rykande het fläskpannkaka på bordet och efter det fixade jag veckohandlingen på Maxi. Vilken dag....fått gjort massor, men ändå utan stress och barnen har haft det toppen under tiden, underbart! Ny vecka väntar med bla föräldramöte, Rögle (för Jonas om det var någon som trodde att det var jag som skulle på hockey) och Wallmans med tjejgänget!

      

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Skapa flashcards