Sylvia

Alla inlägg den 18 september 2009

Av Sylvia - 18 september 2009 19:13

   eller hur? Det är helt fantastiskt väder just nu och jag försöker njuta av det så mycket som möjligt eftersom höstrusket säkerligen kommer för eller senare. Oliver har haft lite svårt att acceptera att shortsen har fått tacka för sig. Det är ju ändå bara runt 10 grader när han går till skolan. Han verkar trivas både i skolan och på fritids och har både kompisar hemma och är hemma hos dem flera gånger i veckan vilket känns otroligt skönt. Den som han leker med mest just nu bor bara 100 m från oss och han liksom Oliver älskar lego starwars. Inte en enda gång har han sagt något om Bårslöv och sin gamla klass eller vårt gamla hus för den delen. Det finns bara en sak han inte gillar riktigt med skolan...och det är stillasittandet och att man måste ha lektioner!!! Rasterna är bäst enligt honom. Tror inte han är ensam om dessa funderingar dock. Melle Pelle Melon trivs bland tjejerna på sitt dagis. Jonas är allvarligt oroad över detta och de två hade en djup diskussion om detta häromdagen då Melvin lätt konstaterade att han BARA leker med de "snögga" tjejerna! Jonas tyckte det kändes bättre så nu är han lugn igen. Jag har inte berättat för honom att Melvin kom till mig igår och sa att hellre ville vara tjej för att de hade mycket roligare leksaker och att han önskade sig Barbie!!!!!!!!! Härligt tycker jag, låt han få bli ompysslad av tjejerna. Jag tror han kommer att bli en riktig tjejtjusare när han blir större. Det viktigaste är att faktiskt trivs och börjar känna sig hemma på sitt nya dagis. Idag sa han att han ville tillbaka till dagis när vi var påväg hem därifrån. Skitskönt...rent ut sagt, eftersom jag/vi varit oroliga för att han skulle bli ännu mer ledsen.


   Imorgon ska barnen vara hos farmor och farfar hela dagen och natten för här ska det bli FEST! Ska bli riktigt kul, vi är det vanliga goa gänget som brukar träffas utan barnen några gånger per år och parta loss. Det är faktiskt 15 år sedan jag och Jonas träffades och lika länge har vi fyra par hållit ihop. Alla har vi fått vars två barn och det är inte alltid lika lätt att få ihop träffar då alla kan vara med. Om nu ingen blir sjuk till imorgon så blir vi alla åtta. Ska som sagt bli jättekul. Ska fixa mat och städa och dona hela förmiddagen i lugn och ro, ska försöka ta en promenad på stranden i detta underbara väder också innan gästerna kommer. Trevlig helg!

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards