Sylvia

Alla inlägg den 23 april 2016

Av Sylvia - 23 april 2016 20:48


Hej där...


Jo....det var exakt den känslan jag hade när jag gick från stationen och hem igår!

Precis vid trappan upp till lägenheten ser jag Oliver komma gående med en kompis. Jag ser direkt på Olli att något är fel...

Den där mysiga avslappnande fredagskänslan byttes genast ut till logistikplanering. Melvin skulle spela match kl 18 och samtidigt skulle vi komma fram till om vi behövde läkarvård för Olli eller ej. Pappa kom hit och för lite support men vi kom fram till att avvakta lite med läkarbesök.

Stackars Oliver hade så ont, så ont :(

Han fick såklart smärtstillande direkt vi kom innanför dörren men den tog inte all smärtan.

Vad hade hänt...?

Han hade trillat baklänges på KG och försökt dämpa fallet med att sätta ner handen bakom sig. Men fallet var så tungt att fingrarna bockades åt motsatt håll. Oliver berättade att han hört ett knakande ljud. Han hade rejält ont i alla fyra fingrarna, bara tummen var ok.

Jag såg matchen med Melvin medan pappa cyklade till min lillebror på middag som de hade bestämt.

Men efter matchens slut hade Olivers ena finger svullnat upp rejält och fått en obehaglig blå nyans.


Vi åt mat lite snabbt och väntade in pappa som skulle cykla hem från min bror. Så fort han kom hem kom han hit och satt hos Melvin.

Jag och Oliver körde till akuten vid halv tio.

Fredagsmys på akuten...tjohooo..

Daniel kom och höll oss sällskap och servade oss med dricka och godis :)

Efter ca fyra timmar var Oliver röntgad, gipsad och klar!


Klockan hade hunnit bli halv två på natten innan vi körde hem.

Idag har det varit full rulle!

Alla Fortunalag har städdag i Rydebäck denna helgen. Både Melle och Olli (trots sin skada) har deltagit idag.

P02
(Olli till höger)

P05
(Melle står som två från vänster)


Efter städning blev det grillning för 05:orna!

OCH

Match mot Ödåkra.


Fikaförsäljning för laget.

Efter denna rivstart på helgen så är jag faktiskt ganska slut!!

Hoppas ni njutit av solen idag :)

Ha en go lördagkväll

Kram
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards