Sylvia

Alla inlägg den 1 mars 2013

Av Sylvia - 1 mars 2013 17:35

Äntligen är det fredag och än mer efterlängtad än vanligt. Ska bli skönt att få kurera mig hemma i helgen. Framförallt att få vila min röst. Te och honung har faktiskt hjälpt lite iallafall.


I alla år, sedan jag varit barn, har jag önskat mig en hund. Längtan lägger sig emellanåt men blommar upp med jämna mellanrum. Just nu är jag i en en sådan period igen. Tittar på alla hundar jag möter, googlar och läser på om olika raser. Det finns så mycket att lära sig. Jag vill ha en liten hund som man lätt kan ha med sig, som är rubust och framåt. En ras jag hela tiden återkommer till är Shih Tzu. Den rasen fäller inte men kräver en hel del pälsvård. Jag hade dock trimma ner den och aldrig haft den långhårig.


Ämnet är hett här hemma och funderingar kring den praktiska biten är många. Det är ett stort ansvar och man blir "bunden" för lång tid framöver (som många vill upplysa en om) vilket är sant. Men det ansvaret och engagemanget har vi ju redan ställts inför i och med att vi skaffade barn. Nu är barnen dessutom är stora och kan hjälpa till. Det finns också bra hundpensionat vid exempelvis resor. Ja....suck! Vi får se vad vi kommer fram till.


Trevlig fredag!


Ps. Våren är kommen utanför min dörr.

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19 20 21
22
23 24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards