Sylvia

Alla inlägg den 4 mars 2010

Av Sylvia - 4 mars 2010 20:46

   Snabbt, starkt och nyttigt!   


4 laxfiléer

1 påse grön curry mix (santa maria)

1 burk kokosmjölk

1 burk gröna bönor

1 röd paprika

pasta eller ris


Blanda kokosmjölk och mixen i en traktörspanna eller i en ugnssäker form.

Dela laxfiléerna i mindre bitar och lägg ner i pannan/formen. Skiva paprikan och låt bönorna rinna av. Blanda ner grönsakerna i pannan. Låt småputtra tills laxen är färdig, alltså inte mer än 15 min. Koka pasta eller ris och servera till.


Gott!

Av Sylvia - 4 mars 2010 20:16

   Har sagt det förut och säger det igen, är så himla glad över att barnen kommit tillrätta så bra och så snabbt här i Rydebäck. Idag kändes det som om vi hade annonserat om att vi hade öppet hus efter kl 16! Vi hade bestämt att Julia skulle följa med Melvin hem. Den grabben är smart! Tjejtjusare som han är lockar han hem "brudarna" genom att berätta om vår dvärghamster Felix. Så Cassandra har varit här och idag var det Julias tur. När de kelat en stund med Felix så lockar Melvin med en film så han kan mysa i soffan med tjejerna.  ..hur ska detta sluta? Oliver hämtade Olle för att spela sitt tv-spel med honom. Men det dröjde inte länge förrän Albin ringde på och sen ringde Julias storebror och ville också komma och leka....och självklart känns det ju taskigt att säga nej. Det är ju verkligen helt underbart, fantastiskt skönt att kompisarna står på kö för att leka med ens barn, så jag skäms nästan att jag klagar lite. De tog bara musten ur mig idag helt enkelt! Den ena ville ha äpple, den andra ville ha hjälp med ljudinställning, den tredje ville ha saft osv osv. Jag hade snabbt svängt inom Plantaget och köpt en orkidé och ville fixa lite med blommorna här hemma...och på någon vänster hann jag det och slänga ihop lite käk, pust   .


Nu har lugnet lagt sig och jag ska snart inta soffläge! Men först måste jag bara skriva att Melvin är så jätteduktig med Felix och tar verkligen hand om honom och håller honom så fint. Här kommer lite fler bilder!


      

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards