Sylvia

Alla inlägg den 19 september 2018

Av Sylvia - 19 september 2018 20:30

                                                                        


Hej där... 


                                       I samarbete med Göta Energi


I morse när jag vaknade var jag snustorr i munnen efter en hel natts sömn. Jag gick ut i köket och kranade upp ett stort glas kallt vatten och svepte i mig. Kranade upp ytterligare vatten så jag kunde koka mitt livsnödvändiga kaffe. Medan kaffet rann ner tog jag en lång härligt varm dusch. Jag startade sedan en maskin med tvätt och vattnade blommorna. 

 

 


Alla dessa saker är ju fullt naturligt för oss som har tillgång till rinnande vatten i våra hem. Vi tänker inte ens på det. Vi tar det förgivet. Men så är det inte för alla på vårt jordklot.




 


Water Aid är en insamlingsstiftelse som jobbar för att fler på vårt jordklot ska få tillgång till rent vatten, toaletter och hygien.



Här är några saker du kanske inte tänkt på...


Om barn och kvinnor inte längre behöver ägna dagarna till att gå långa sträckor för att hämta vatten skulle de kunna gå i skola istället. 


Rent vatten räddar liv! Små barn får bättre förutsättningar att överleva sina första år. Vattenburna sjukdomar som Tyfus och diarré kan undvikas.



 


Rent vatten ger möjlighet för människor att få tid till att lära sig nya saker, starta företag och hitta jobb.

 

Vatten bidrar till utveckling. (Vårt avloppsnät som växte fram för ca 150 år sedan utrotade sjukdomar och var en början av uppbyggnaden av våra städer.)

 

 

 

Rent vatten ger liv! 

 

 

För att sådana här insamlingsstiftelser och frivilligorganisationer ska kunna fortsätta hjälpa gäller det att vi som privatpersoner eller företag bidrar på olika sätt. 


Som privatperson kanske man inte alltid kan vara med och ge till allt och alla även om man vill. Men man kan faktiskt hjälpa till genom att göra kloka val i vardagen. 



 

 

 

 

Nu när många av oss börjar fundera över elpriser inför kommande vinter och kanske ser sig omkring efter en ny elleverantör kan ni ha mitt inlägg i åtanke. Det är just i sådana val ni kan göra skillnad. Ni kan välja ett företag som är med och bidrar till att fler människor på vårt jordklot får det bättre.


Här kommer ett tips från mig till dig....Göta Energi!




Jag lovar...det känns bra att kunna bidra till något livsviktigt.

 

Ha en fin kväll!


Kram

S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards