Sylvia

Alla inlägg den 9 september 2018

Av Sylvia - 9 september 2018 16:03


Hej där...

Vilken viktig dag det är idag!

Jag är stolt över att få leva i ett land med demokrati.


  




Jag hoppas att ALLA som fått ett röstkort tar sitt ansvar och röstar. Det är kanske inte alltid solklart vilket parti man vill rösta på men ofta vet man vilket block man drar åt. Min förhoppning är att man använder sunt förnuft och väljer ett parti som står för lika värde oavsett hudfärg eller kön. Vi kan tvista i all oändlighet om sänkta eller höjda skatter men låt oss aldrig tvista om alla människors lika värde.



Min Oliver!

Jag har varit lite ur balans ett tag och värre blev det tidigare i veckan men jag ville så gärna fira min Oliver. Morfar och kusinerna från Halmstad kom igår och vi åt taco och till kaffet blev det prinsesstårta och marängswiss.

Så enkelt som möjligt för mig men ändå gott!


Fotboll har det också varit denna helg...såklart! Igår spelade Oliver match i Höganäs (hann tyvärr inte se den) idag spelade Melvin hemma och det var mitt fikapass. Bakade en Silvia-kaka och tog med. Vill ni ha recept på kakan hittar ni det här. Jag hade ingen citron hemma så jag kan upplysa om att kakan blir väldigt god ändå.

Nu ska vi bara softa och följa valvakan.


Jag var på vc och kollade trycket i tisdags. I onsdags efter lunch orkade jag inte pressa kroppen mer utan gick hem. Vaknade i torsdag med värsta migränen och i fredags hade jag läkarsamtal via telefon. Jag har sovit flera timmar mitt på dagen dessa dagar (något jag ALDRIG gör annars) men min kropp är helt slut. Oavbruten värk i axlar och nacke, huvudvärk som blir till migrän, synbortfall, tryck över bröstet, onaturlig trötthet och högt blodtryck är alla symptom på stress, inre stress.

Efter de senaste fyra åren har jag inga marginaler, kroppen säger till direkt!


Imorgon ska jag till vc för provtagning och sen är min plan att jobba. Vi får se om det funkar. Det är lätt räknat på en hand de gånger jag gått hem från jobb och jag vill inget annat än att det fungerar både där och privat.

Läs gärna denna länken...den talar om så väl vad jag känner och säkert många med mig.

Min styrka att alltid kämpa på är också min svagaste länk, om man inte lär sig när det är dags att säga stopp!

Kram
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards