Sylvia

Alla inlägg den 23 augusti 2018

Av Sylvia - 23 augusti 2018 17:45


Hej där...

Återhämtning efter helgen pågår fortfarande och igår efter jobb somnade jag som en stock i soffan.

Visst var det ett rejält röj men min återhämtning handlar mest om ett enormt minus på sovkontot och eftersom jag varit trött så länge sedan tidigare gjorde denna helgen absolut inte saken bättre. Tack gode gud för att huvudvärken släppt iallafall.

MEN SÅ KUL VI HAFT!!


 


Vår Kick-off tog oss till Köpenhamn och vidare med oslofärjan till Oslo.

Helt otippat och ingen av oss hade gissat på detta.


Vi lämnade Köpenhamn i söndagseftermiddag. Vi åt på restaurang Sjö första kvällen och det var en smakupplevelse. Restaurangens koncept är en hyllning till Skandinavien. Fantastiska råvaror och spännande smaker.

Efter maten blev det dans fram till morgontimmarna.


Det roliga med vårt gäng är att ALLA dansar. Vi älskar att dansa!


Måndagen spenderades i Oslo. Vi promenerade Karl Johans gata upp till slottet och om igen. Lunchen intogs i hamnområdet vid kanalen på en Japansk restaurang som heter Hanami. En magisk lunch bestående av japansk fusionsmat. Om middagen på Sjö var en smakupplevelse så var denna lunchen en outstanding smakupplevelse deluxe!




Tillbaka på båten relaxade vi ett par timmar. Jag valde att sätta mig på översta däcket och ta en kaffe och njuta av Oslofjorden. Behövde lite lugn och ro...haha. 



Vackert! Tog sedan en Strawberry Daiquiri utan sprit i loungebaren. Några av kollegorna anslöt och vi spelade musikquizz tillsammans.


På kvällen blev det mer mat och sedan allsång i baren till en asgrym trubadur!!

Oj vad vi sjöng och oj så kul vi hade. Trubaduren tackade för vårt engagemang och sa att vi gjort hans kväll!! HAN gjorde vår. Han körde extra nummer på extra nummer och vi önskade låtar hej vilt. 


Sjunga och dansa...det kan vi!!


Efter trubaduren drog de flesta vidare upp till nattklubben men jag valde att gå ner till hytten. Vishet kommer med åren! Förutom några glas vin till lunchen höll jag mig till alkoholfria drinkar under hela måndagen faktiskt. En rejäl festkväll räcker för mig.

Borde nog fler ha gjort...haha!!!

Vi kom till kontoret strax efter lunch i tisdags, allt annat än pigga. 



De kommer att krävas flera dagar till för återhämtning känner jag. Jag blir sååå bakis på sömnbrist. Jättejobbigt faktiskt och inte särskilt kul.

Jösses vad galna och roliga kollegor man har. Nästa resa hoppas jag blir en hälsoresa med fokus på spa-behandlingar, vila och bara alkoholfria drycker. Undrar om jag får igenom det?

Kram
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Skapa flashcards