Sylvia

Alla inlägg den 21 augusti 2018

Av Sylvia - 21 augusti 2018 19:00


Hej där...


Nu har det varit tyst några dagar här inne på bloggen och anledningen till det är att jag varit på äventyr. Jag har besökt två av våra nordiska grannhuvudstäder och en av dem till och med två gånger på mindre än ett dygn!


I fredags var jag bjuden på sushi och bubbel i Lund och i lördags fortsatte vi till Köpenhamn där vi strosade runt i gränderna, besökte en saluhall där vi åt lite tapas och sedan utan att ha en aning om det hamnade vi mitt i Pridefestivalen. DET var en upplevelse i sig. 


Lyckades fånga detta ögonblick på bild!




 


I Köpenhamn kan tydligen allt hända!


Det var sjukt skön stämning och musiken dånade ur DJ-båsen på gatorna. Folk stannade och spontandansade oavsett om de var där för att delta i Pridefestivalen eller ej.


 


Vi stannade på ett fik och tog en kaffe och tittade på folk.


   


Älskar saluhallar! Fattar inte varför vi inte har någon i Helsingborg.


Att äta tapas är en storfavorit hos mig. Små rätter som man kan äta sig lagom mätt på. Dessutom mysigt att beställa in tillsammans och dela på. Lite Prosecco till det och jag är lycklig!


Kvällens middag gick i samma tema även om det var med nordiska smaker.


 


Restaurangen låg i det nyhippa området Ködbyen inte långt från Huvudbangården. En mindre variant av Meatpacking District i New York skulle jag tro. 


Restaurangen vi valde hette Paté Paté...kolla menyn här

Vi beställde in fyra smårätter och ett gott vin. Suuupertrevlig miljö med en fantastisk personal gjorde att vårt besök varade i flera timmar.



I söndags var det dags att packa upp och packa om för nästa tripp (med bästa jobbet) som vi vid det tillfället inte visste var den skulle gå. Men...det tänker jag berätta i nästa inlägg. Var beredd på att det kommer bli en kullinarisk upplevelse med massor med matbilder.


Ha en fin tisdag kväll!


Kram 

S










Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards