Sylvia

Direktlänk till inlägg 10 augusti 2018

Nercabbat!

Av Sylvia - 10 augusti 2018 21:12


Hej fina...

Hörde ni åskan inatt?

Jag som tycker det är läskigt att vara ensam när der åskar var just det igår kväll när ett rackarns oväder drog in över nordvästra Skåne. Läste imorse att det varit drygt 6000 blixtnedslag...jo jag tackar!

Försökte somna med ögonbindel och öronproppar men det stoppade inte vibrationen i marken från blixtnedslaget i en ladugård strax norr om Rydebäck. Fy vad obehagligt!

Man är rätt liten mot naturens krafter.

Ladan brann tydligen ner till grunden men ingen kom till skada tack och lov.



Innan åskan drog in bjöd torsdagen på vackert väder och ännu en magisk solnedgång.



Agneta kom och hämtade mig i svärföräldrarnas cab och vi tog oss en runda i sommarkvällen.

Äntligen fick jag åka nercabbat!!

Vi tog oss till Domsten där vi drack kaffe på stranden och snackade ifatt oss. Det går onödigt långt mellan gångerna vi ses!

Vi får bli bättre på det helt enkelt. Vi ska iallafall se Mamma Mia innan den slutar gå på biograferna. En liten weekendresa pratade vi också om att få till.




Igår var generellt en mycket bra dag!

Vi var inbjudna till Olivers gymnasieskola för enskilt välkomstsamtal med hans nya mentor. Skolan ligger mitt i centrala Helsingborg, ett stenkast från Knutpunkten. Lokalerna kändes mysiga med takbjälkar och sundsutsikt. Framförallt var samtalet givande och vi gick därifrån med en mycket bra magkänsla.

Det här kommer att bli bra!

Foto från skolavslutningen i juni.


Idag är det ju FREDAG och mina favoriter har kommit hem!

En hel helg med killarna ligger framför mig. Ingen fotboll och inga inplanerade aktiviteter utan bara mys och tid för spontanitet.

I like!


Skön fredag till er.

Kram
S

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sylvia - 8 maj 2020 12:18


  Välkomna att kika in hos mig HÄR på www.sylviabloggen2.wordpress.com   KRAM  ...

Av Sylvia - 31 oktober 2018 10:40

  Hej fina...   Klicka HÄR så kan ni följa mina senaste inlägg på sylviabloggen.wordpress.com       Välkomna!Kram S ...

Av Sylvia - 29 oktober 2018 18:15

  Hej där...   Nästa år, 2019 är det minsann hela 10 år sedan jag började blogga!     Jag har varit trogen bloggplatsen i alla dessa år även om jag flera gånger tänkt att det kanske är dags att byta portal.   Ska 2019 bli året då ...

Av Sylvia - 25 oktober 2018 21:24

Hej fina... Torsdagkvällen är kommen och arbetsveckan är snart slut. Oliver har varit både i Ängelholm och i Jönköping med skolan denna veckan. Utflykten till Jönköping berättade unge herr Olsson om hyfsat sent i tisdagskväll. Det innebar att de skul...

Av Sylvia - 23 oktober 2018 19:27

Hej där...Nu är hösten här med besked. Idag vaknade vi upp till en mörk, regnig och ruskig dag och vindar med stormstyrka.Just idag skulle Oliver ta tåget till UpZone i Ängelholms hembygdspark (med skolan) för att prova deras höghöjdsbana uppe bland ...

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards