Sylvia

Alla inlägg under juli 2018

Av Sylvia - 4 juli 2018 21:24


Hej fina...

Som rubriken lyder...jag vill ha semester NU!
Jag vet ju att det är väldigt nära. Det är verkligen nedräkning.

Från förra veckan till denna har det slagit om helt på jobb! Förberedde och jobbade som en galning förra veckan för att det skulle gå smidigt denna.

Min planering verkar hålla. Bokar det sista och däremellan arkiverar jag tillträdda objektmappar. Den högen är HöG!


Vädret...ja detta osannolika väder! Tänker det hålla i sig under mina veckor? Vill gärna vakna upp och öppna till uteplatsen och möta detta på semester morgnarna.


Är ni fortfarande i lyckoruset efter sverigematchen igår? Bilden ovan är från Gröningen inne i Helsingborg där de hade en gigantisk storbildsskärm. Tusentals hade samlats där och stämningen hade varit magisk hörde jag från kollegor och andra som varit där.

Det var öde i morse när jag kom till kontoret...haha...det hade festats igår.

Det gjorde ingenting för min del att jag fick vara ensam. Påväg från bilen till kontoret fick jag rysligt ont i magen och den svullnade upp som en ballong. Det blir så ibland. Har förmodligen magen full av endometrioshärdar som gör mer eller mindre ont när tarmarna rör sig. Det händer inte jätteofta och jag tänker mig för vad jag äter. Men idag var det helt sjukt!

Svettades som en galning och trodde jag skulle kräkas. Efter en halvtimme släppte det hyfsat men jag kände mig svag och darrig i kroppen fram till i eftermiddags. Obehagligt! Nu känner jag nästan ingenting.


De vanliga sysslorna har fyllt min kväll. Ja ni vet de där sakerna man aldrig kommer ifrån...tvätt, mat och ständigt småplockande.

önskar mig en veckas semester på något resort där jag inte behöver göra något av detta.

Mina killar är här och jag myser runt i deras närvaro utan att störa för mycket. De är fullt upptagna med sitt.


En liten stunds paus på balkongen sen ska jag in och bädda rent till Oliver.

Klänningen är mitt reafynd från i julas! Funderade på den till julfesten men tog ett säkrare kort då. Premiäranvändning idag.

Njut kvällen!

Kram
S

Av Sylvia - 3 juli 2018 22:15


Hej fina...

En ny månad har tagit vid och vi är redan på dag tre.


Det innebär att vi lämnar juni bakom oss och nu får gärna tiden gå sakta. Jag vill ha sommar länge till. Dessa underbara ljusa sommarkvällar får inte ta slut!



J U N I

Jag har bloggat sedan 2009 även om det var väldigt få inlägg i början och få eller inga bilder alls. Det började som en kul grej för att dokumentera vår flytt från Bårslöv, där vi bott i 10 år, till Rydebäck.

Idag är bloggen full av bilder och berättelser och fungerar mer eller mindre som en liten dagbok. Om jag fortsätter i samma takt som nu kommer jag att ha en gedigen minnesbank att gå igenom när jag sitter på ålderdomshemmet! Ett modernare fotoalbum och dagbok i ett format.


  

Varför berättar jag denna lilla kuriosa? Jo för att juni blev en rekordmånad för bloggen i antalet unika läsare.

Ni alltså!


Jag bloggar för att jag tycker det är kul för egen del MEN självklart tycker jag det är fantastiskt kul att ni läser och jag blir superglad när ni ger er till känna.

Så det får ni gärna fortsätta med!

  




Vad har vi hittat på igår och idag då?

Melvin är fortfarande lite seg i kroppen efter det fantastiska cupspelet i Bromölla. Båda killarna sover länge och hänger sedan med kompisar in real life eller via PS4. Själv jobbar jag på såhär sista dagarna innan semestern.

Igår kväll gick jag och Melle till IP och spelade lite basket. Melle gillar basket och som en liten välkommenhempresent låg en ny basketboll och väntade på hans rum när han kom hem i söndags.


Idag har det ju återigen varit VM-hysteri i stan (antagligen i hela Sverige) och kl 16 var det dags för Sverige att ta sig an Schweiz. Vi stängde kontoret och jag skyndade hem för att möta upp gänget på Rydebäcks pizzeria på torget där vi bokat bord. Familjen Lilja Johannesson och några fotbollskillar åt mat och kollade matchen.


Kul att killarna ville hänga med oss!
Oliver ser de flesta matcherna med sina kompisar så honom ser jag inte mycket av.

SVERIGE VANN!!!!


  

Så nu blir det kvartsfinal på lördag. Sverige biter sig kvar i VM ännu en match. Så jäkla kul.

Ta hand om er!

Kram

Av Sylvia - 1 juli 2018 22:45


Hej där...

Vilken fin helg det varit!

Sommarvädret visar sig från sin bästa sida både hemma och i Bromölla.

Fortuna P05 har deltagit med två lag i Bromöllas Ifö-cup och jag och pappa körde dit både igår och idag.


Jag är ingen campare och ska kanske inte uttala mig om campingplatser men Bromölla var ju riktigt mysigt. Vilket läge!

Precis bakom fotbollsplanerna låg campingen och Ivösjön.

Supermysigt ställe! Riktigt synd att jag inte fick bokat något rum på vandrarhemmet.


Killarna i båda lagen spelade sin fina fotboll och vann hela cupen för sin åldersgrupp.

Jag är stolt mamma och Fortuna FF supporter!



De har haft fantastiska dagar tillsammans och ett trumfkort att lägga i boxen med fotbollsminnen för dem alla.

Som vanligt är det lika trevligt att sitta vid sidlinjen.


Att de två lagen fick mötas i finalen gjorde att vi säkrade platsen som både etta och tvåa.

Många mil körda i helgen, hela 52 st, och så värt det.

  


Vi fick också se kusin Alvin spela för sitt Ramlösa södra som också var med i cupen. Det var Alvins första cupspel men säkert inte den sista.

Nu har vi landat i sängen och är riktigt trötta men nöjda.

Jag tror att mamma Sylvia är mest nöjd som äntligen har båda killarna hemma.

Älskar dem!

  

Kram
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Skapa flashcards