Sylvia

Direktlänk till inlägg 29 juli 2018

Badhelg!

Av Sylvia - 29 juli 2018 21:21


Hej fina...

Så skönt det har varit idag efter gårdagens åskoväder. Luften har varit friskare och det har varit en skönare värme.

Igår tog vi en paus från stranden och hade hemmamys. Oliver sov medan jag och Melvin tog långfrukost på balkongen. Jag hade vaknat med riktigt skallebank och det var nog omslag i vädret som var orsaken.


Jag kommer att sakna dessa underbara mornar på balkongen.

Riktigt jäkla mycket!!

  




Det kom en rejäl regnskur på eftermiddagen och det luktade så gott efter det. Varm asfalt och sommarregn..mmm!

  

Tog en tur med Chilla som mådde bättre av att regnet kylt ner luften.


Det blev ett kvällsdopp med Melvin när solen kom tillbaka. Han var sugen och jag var inte sen att hänga på.

Mysigt!


Lördagen bjöd även på viktiga samtal kring skolstarten och hur den närmsta framtiden kommer att se ut. Jag har inte svar på allt men jag försöker svara.

Sent igår kväll kom åskan. Smhi hade det i sin prognos och det behövdes. Jag satt på balkongen och såg när molnen mörknade. Jag hann ut med Chilla innan det drog in på riktigt.

Vi bäddade oss på balkongen och tittade på blixtarna. Måste erkänna att jag tycker det är både mysigt och läskigt. Regnet vräkte ner!


Äntligen...tror jag många kände.




Idag ville jag ner på stranden. Sista chansen till en stranddag på ett tag, dagtid iallafall.

  



Efter en stund kom en liten sötnos och överraskade mig med sitt sällskap.
Han skulle bada med kompisar men hängde med mig efteråt.




Efter handling, matlagning och tvätt...dessa evighetssysslor...ville båda killarna ner och kvällsbada med mig.


Älskar dessa två!!

  

De är så olika till sättet men så hade det ju varit tråkigt om alla var stöpta i samma form.
Det är en utmaning att vara förälder men det också en ära. Jag gör så gott jag kan och hoppas det räcker till.


Vattnet är sagolikt skönt!


Bättre avslutning på helgen och semestern kunde jag inte få!


Denna sommaren, detta väder, dessa killar. Kan inte begära mer!

(Eller jo...lite romantik hade inte varit fel!)




Lär somna gott ikväll och även om jag har liiite ångest över hur mitt jobbskrivbord ser ut imorgon så är det ändå gott att komma tillbaka till kollegorna.

Och killarna har jag kvar hos mig till på fredag så vi kan mysa flera dagar till.




Hoppas ni också haft en fin helg!

Kram
S

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sylvia - 8 maj 2020 12:18


  Välkomna att kika in hos mig HÄR på www.sylviabloggen2.wordpress.com   KRAM  ...

Av Sylvia - 31 oktober 2018 10:40

  Hej fina...   Klicka HÄR så kan ni följa mina senaste inlägg på sylviabloggen.wordpress.com       Välkomna!Kram S ...

Av Sylvia - 29 oktober 2018 18:15

  Hej där...   Nästa år, 2019 är det minsann hela 10 år sedan jag började blogga!     Jag har varit trogen bloggplatsen i alla dessa år även om jag flera gånger tänkt att det kanske är dags att byta portal.   Ska 2019 bli året då ...

Av Sylvia - 25 oktober 2018 21:24

Hej fina... Torsdagkvällen är kommen och arbetsveckan är snart slut. Oliver har varit både i Ängelholm och i Jönköping med skolan denna veckan. Utflykten till Jönköping berättade unge herr Olsson om hyfsat sent i tisdagskväll. Det innebar att de skul...

Av Sylvia - 23 oktober 2018 19:27

Hej där...Nu är hösten här med besked. Idag vaknade vi upp till en mörk, regnig och ruskig dag och vindar med stormstyrka.Just idag skulle Oliver ta tåget till UpZone i Ängelholms hembygdspark (med skolan) för att prova deras höghöjdsbana uppe bland ...

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Skapa flashcards