Sylvia

Alla inlägg den 17 juli 2018

Av Sylvia - 17 juli 2018 22:22


Gokväll...

Har ni haft en fin dag?

Det har varit så in i bombens varmt och kvavt trots att solen tvekat mest hela dagen och fast det till och med fallit några regndroppar.

Men nu till gårdagen...


Jenny kom med förslaget att köra till Malmö och Ribersborg strand.

Malmö stad anordnar diverse sportaktiviteter och vattenhinderbana vid T-bryggan. Aktiviteterna är gratis och har öppet varje dag nu i juli. En fin satsning för barn och ungdomar under en del av sommarlovet. Alla har inte möjlighet att komma iväg på aktiviteter som kostar.

Klart att vi ville hänga på!!
Bad på alla fyra att Oliver skulle hänga på och det fanns plats till kompisar åt honom

också....men nej...!




Så vi körde till Malmö strax före tio igår. Jag och Jenny och fem glada ungar.

Här simmar vårt gäng och en hel drös andra ut till hinderbanan. Alla fick flytväst på sig innan de simmade ut.


Stranden var full av andra aktiviteter om man ville ta en paus från vattenlek.


Detta var någon slags variant på fotboll!!


Härlig stämning!
Musiken, människorna och värmen.

Gillade konceptet jättemycket och hoppas att Helsingborgs kommun tar efter. Vi har både finare strand och vatten här tycker jag.
Det ger inte bara glädje åt så många utan även en del sommarjobb åt ungdomarna.




När alla badat klart och testat vad de ville testa drog vi oss från stranden till ett hamburgerhak som hette Surf Shack.


Därefter ville killarna till Emporia!!!

Tänk att killarna ville till ett shoppingcenter....självmant.

Kidz Brandstore lockade och det shoppades en del också. Himla kul att se dem prova kläder, hjälpa varandra att hitta snygga tröjor och byxor, rådfråga varandra om det satt bra osv.

De är så gulliga och fina!

Framåt seneftermiddagen körde vi hem, trötta och nöjda.


Glasstopp på taket på Emporia.
Typ HUNDRA grader varmt där uppe!

När vi kom hem till Rydebäck blev det ett dopp i poolen hos Liljas.


Till och med jag badade då det var 27 grader varmt i vattnet. Ljuvligt efter en lång, rolig och varm dag.

Idag har vi hållit oss hemmavid. Förutom en liten avstickare till Royal Design för min del...

Det berättar jag om imorgon.

Kramellikram
S

Av Sylvia - 17 juli 2018 10:25


Godmorgon...

Mmm...jag vet att klockan visar på förmiddag men för oss är det morgon och hos mig är det bara jag som är vaken!

Sommarlov & semester
U N D E R B A R T

Jag sitter på balkongen bland badhandukar och badkläder som hänger på tork och dricker mitt morgonkaffe och löser lite korsord. 






I söndags firade jag och pappa våra födelsedagar...igen!

Storebror med familj kom ner från Halmstad och vi fick en riktigt mysig dag.
Jag hade dukat upp för fika i paviljongen på min gård.


Precis lagom till att vi fikat klart kom solen fram och vi tog oss en promenad ner till stranden.

Ett badsuget gäng!


Nja..alla badade inte men så är jag en badkruka och erkänner det.

Brossan var först i!


Tätt följd av grabbarna...


Melle voltar!


Glatt, vått och stojigt med många skratt innan vi traskade hemåt igen.

En viss final väntade på TV!


VM-finalen mellan Frankrike och Kroatien och har man följt VM hela sommaren kan man ju inte missa avslutningen.


Ett hungrigt gäng laddade i väntan på fotboll och käk.

Grannen levererade pizza och kebabtallrikar och kom till och med och knackade på med sin leverans.


Chilla och morfar!

Det blev vinst till Frankrike och nu är fotbolls-VM över för denna gången. Vilken fest det varit tack vare vårt svenska landslag.

Oskar och Melvin cyklade ner till bryggan efter matchen och tog ett kvällsdopp innan det var dags för kusinerna att köra hem till Halland igen.

En mysig dag och kväll!

Igår hade vi också en riktigt mysig dag...

Kikar nog in här igen senare idag och berättar om den.

Håll utkik!

Kram
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Skapa flashcards