Sylvia

Alla inlägg den 13 juli 2018

Av Sylvia - 13 juli 2018 22:14


Hej där...

Vaknade upp till blå himmel och underbar sommarvärme. Frukost på balkongen och sedan en dusch.

Alltså denna sommar!

R E K O R D F I N




Idag är det min pappas födelsedag!
Den finaste pappan man kan ha.
Såklart att vi skulle fira denna dag.

Mot HELSINGØR



Till lunch åt vi danska smørrebrød och drack kall öl och en snaps. Födelsedagar ska firas och idag firade vi lite min och mest pappas!


Strosade i gränderna och i sakta mak mot Kronobergs slott.


Så fint att se slottet på närmre håll även om vi inte löste biljett för att komma innanför murarna. Detta slott har man betraktar på lååångt håll många gånger på promenaderna längs med Fortuna strand.


Ståtligt!


Vi gick tillbaka mot stan och köpte glass. Strosade runt och tog sedan ytterligare en vätskepaus. Avslutade Helsingørsbesöket på blomstertorget med lite inköp.


Mina hett efterlängtade killar skulle kommit ikväll och de har de indirekt gjort också men båda är hos kompisar och lanar så jag får snällt vänta tills imorgon innan jag får ha dem hos mig.

Tänk så stora killar jag har. De frigör sig och fortsätter med det. De har sommarlov och vill var med sina vänner och jag är så oerhört tacksam för att de är glada och har många vänner.

Det ger mig mer ensamtid...vilket jag måste vänja mig vid. Det får ta tid att vänja sig vid det också. Precis som allting annat.


Jag körde till Rusta ikväll istället nu när jag ändå blev ensam hemma. Har behövt dynor till mina stolar på balkongen i tre år utan att jag tagit tag i det.

Men ikväll blev det! Halva priset på dynor och ännu mer på vissa så jag fick även köpt dynor till mina köksstolar. Så nöjd!




Det blev en lång och skön kväll på balkongen igår och det kommer det att bli ikväll med. Har laddat upp med godis och tända ljus så strax blir det premiäravsnittet av Sommar med Ernst från igår på TV4-play på paddan!

Njut fredagen!


Kram

S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Skapa flashcards