Sylvia

Alla inlägg den 17 juni 2018

Av Sylvia - 17 juni 2018 20:08


Hej där...

Det har varit en extremt tung helg! Jag saknar mina killar enormt mycket. Kramade om dem i fredags då de lämnade Rydebäck för en semestervecka.

Tänk att jag ska vara utan dem i tre veckor. Varför gick jag med på det?! Självklart ska jag ha dem tre veckor senare i sommar men att vara utan dem så länge gör ont.




Sover jättedåligt nuförtiden och vaknar tidigt. Igår intog jag frukosten på balkongen i lugn och ro. Tog en långpromenad med Chilla och cyklade sedan ner till stranden.

Ganska folktomt men ganska skönt väder trots att solen hade svårt att bryta igenom molntäcket.


Resten av lördagen tillbringade jag hemma. Orkade inte ens göra vid mig och ja...det var absolut ingen bra dag igår. Fy vad jobbigt det är när dessa dagar kommer och man inte orkar hålla garden uppe!

Man bara faller...




Idag vaknade jag tidigt igen! Regnet väckte mig. Det var längesedan och jag vet att vi behöver det men ack så trist ändå. Det blev frukost inne framför Nyhetsmorgon. Det slutade dock att regna efter ett par timmar och jag bestämde mig för att fixa till mig och hitta på något för att komma utanför Rydebäcks gränser.


Två saker till är nu avbockade på min to-do-list. Chilla är klippt (onsdags) och idag började min utflykt med ett besök hos kloklipparen!

Parkerade sedan på Norr och gick en lång runda längs Fria bad och ut till Vikingstrand.


Satte mig på uteserveringen på Strandhuset så Chilla fick dricka lite...och jag med.


Här stannade vi en stund.

Alla uteserveringar tillåter hundar vilket underlättar för oss hundägare. Chilla charmar dessutom alla med sin söthet (de skulle bara veta)! Många som vill klappa och tror att hon är valp.


Promenerade tillbaka mot stan och stannade vid Gröningen och åt en glass. Var hungrig efter att ha ätit tidig frukost.


Ber om ursäkt för att det blir mycket benbilder!! Glassen var så god och smälte så snabbt att den glömde jag ta foto på.


Fortsatte till Norra Hamnen där jag tog mig en kaffepaus. Ville inte hem. Skönare att vara ute bland folk ibland, speciellt i vacker miljö och behagligt väder.


Mitt sista stopp blev i skuggan (för Chillas skull) på Margaretaplatsen.

Nu är vi hemma!

Balkonghäng och tittat på Tyskland-Mexico och lär väl se nästa match också.

Grubblar och funderar på vad jag ska hitta på när jag fyller 45. Jag är ensam då och hade tänkt hitta på något men orken finns inte. Har tittat på weekendresor men hur kul är det att göra ensam och hur dyrt är det inte mitt i juli!

Det finns inte ens några planer för midsommar än!

Ska kanske börja där...


Ha en skön söndagkväll och ta hand om varandra!




Kram från balkongen
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards