Sylvia

Direktlänk till inlägg 13 juni 2018

Sommarlov 2018

Av Sylvia - 13 juni 2018 19:01


Hej fina...

Igår var det skolavslutning i Rydebäck. Oliver slutade nian och därmed är grundskolan avklarad. Det tycker jag är stort. Själv kommer jag fortfarande ihåg hur blandade känslorna var över att lämna klassen som varit en stor del av ens liv i nio år. En milstolpe i livet. Oliver verkade inte så påverkad av detta utan tycker nog bara att det är skönt att ha det bakom sig. Gymnasiet väntar till hösten och en ny värld i Helsingborg lär öppna sig. På gott och ont.

De gamla vännerna har man ju kvar ändå och nya kommer man att få!



Tack Anna-Carin för denna fina bild!


Melvin lämnar mellanstadiet och därmed ett gäng fantastiska lärare för att till hösten börja högstadiet där det blir ett helt annat upplägg med ny fördelning av klasser och mer frihet under ansvar. Spännande nog i nya lokaler i den nya skolan som byggs 200 meter från mig.


Själva skolavslutningen på skolans parkering var i sig fin med tal, sång och dans. Efteråt hann jag med snabba steg ta mig mellan klassrummen och se både Melvin och Oliver krama om sina lärare, ta emot betygen och vars en ros. Lärarna hade gjort det väldigt fint för niorna med upphängda ballonger, tårta och läsk. Det kändes skönt att få vara med där i klassrummet. Alla dessa fina ungdomar som man följt genom åren, stiligt klädda i kostym och klänningar.


Niorna överraskade med en flashmob!


I klassrummet 9:1


Melvin 6:2 med bästa fröken Johanna!


Direkt efter skolavslutningen följde Melvin med Melker och co till Göteborg för deras traditionsenliga Lisebergsbesök.


Men Oliver var hemma och för hans skulle ville jag fira. Skolavslutningsdagen har varit en högtid som mina föräldrar alltid styrde upp med en gemensam fika med mor- och farföräldrar, en tradition som vi fram till igår också haft. Men oavsett vad jag tyckte så blev jag i sista stund nedröstad i år. Så när avslutningen i skolan var slut åkte jag till jobbet och struntade i att ta hel semesterdag. Måste säga att det kändes supertråkigt och väldigt ledsamt!
 


Efter jobbdagens slut var jag faktiskt också helt slut i själen. Jag kände mig låg och känslosam och ville inte tillbaka till Rydebäck. Pappa hade tagit hand om Chilla så jag behövde inte rusa hem till henne. Jag tog en promenad längs stranden i stan och valde sedan att sätta mig i Norra Hamnen och beställde in ett glas rosé och njöt av att solen faktiskt tittade fram igen.
 


Efter en stund fick jag sällskap av Majken med husse så istället för hemfärd blev jag bjuden på god mat, mera vin och en kaffedrink. Det blev en mysig kväll och jag fick pratat med båda mina killar igen där på kvällen. Oliver drog på bio med vänner och Melvin hade kul på Liseberg med bland annat en storvinst i chokladhjulet (tack för fotouppdateringen Jimmie).


Jag älskar mina killar så jäkla mycket!!
Vissa dagar känns det extra mycket i mammahjärtat att inte få vara där jämt. Så var det igår. Big time!


  



Jag tog 23-tåget hem till Chilla, gick en snabb kissrunda med henne innan jag stupade i säng, alldeles för sent för mig egentligen!

Efter en orolig natt har jag kanske inte varit den piggaste idag. Nu blir det balkonghäng för hela slanten resten av denna kvällen och ett tidigt sänggående. Eventuellt en runda till A-plan för att se Melle träna och tigga till mig en kram.

Kram
S

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sylvia - 8 maj 2020 12:18


  Välkomna att kika in hos mig HÄR på www.sylviabloggen2.wordpress.com   KRAM  ...

Av Sylvia - 31 oktober 2018 10:40

  Hej fina...   Klicka HÄR så kan ni följa mina senaste inlägg på sylviabloggen.wordpress.com       Välkomna!Kram S ...

Av Sylvia - 29 oktober 2018 18:15

  Hej där...   Nästa år, 2019 är det minsann hela 10 år sedan jag började blogga!     Jag har varit trogen bloggplatsen i alla dessa år även om jag flera gånger tänkt att det kanske är dags att byta portal.   Ska 2019 bli året då ...

Av Sylvia - 25 oktober 2018 21:24

Hej fina... Torsdagkvällen är kommen och arbetsveckan är snart slut. Oliver har varit både i Ängelholm och i Jönköping med skolan denna veckan. Utflykten till Jönköping berättade unge herr Olsson om hyfsat sent i tisdagskväll. Det innebar att de skul...

Av Sylvia - 23 oktober 2018 19:27

Hej där...Nu är hösten här med besked. Idag vaknade vi upp till en mörk, regnig och ruskig dag och vindar med stormstyrka.Just idag skulle Oliver ta tåget till UpZone i Ängelholms hembygdspark (med skolan) för att prova deras höghöjdsbana uppe bland ...

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Skapa flashcards