Sylvia

Alla inlägg den 9 juni 2018

Av Sylvia - 9 juni 2018 21:42


Hej där...

Vilken lång och konstig dag det här blev och med risk att detta inlägg också blir det!

Vaknade tidigt och svettig efter en högst märklig dröm. Valde att gå upp och fånga de få solstrålarna som når min uteplats på baksidan.




Bästa koppen kaffe är den första man tar på morgonen!


Vid klockan elva kom cykeldoktorn för att kika på min cykel som stått orörd utomhus i två år. Två nya däck och slang skulle få den att rulla igen och jag lät doktorn utföra jobbet.


Fick en smärre chock när jag skulle betala. Jag hade tänkt att det skulle kosta runt 300:- per hjul....men kalaset gick på 1300:-!!!!!

Nog fan rullar cykeln nu men jag hade aldrig gjort vid den om jag vetat att det skulle kosta så mycket.

Jag vet inte vad som kändes värst...att betala 1300 eller känslan av att jag kanske blivit lurad?!


Nu ska det banne mig cyklas!

Jag är bjuden på ett sommarfötter-party imorgon och man ska ta med sig bubbel så jag tog cykeln till Systemet på Råå.


Jag ska cykla överallt nu tills jag känner att de 1300 är intrampade!


Jag och min kollega Hannah hade beställt solpuder av Yves Rocher och det hade kommit med posten till Hannah igår. Hon och hennes son Alvin tittade förbi mig och lämnade pudret och lite annat smått som kommit med i beställningen. De skulle äta lunch på Rya Golfkrog.

Min plan för dagen var städning och tvättning och inköp av nya balkongblommor...men lusten hade försvunnit!


En gång per månad gör jag vid naglarna och jag hade försökt få tid tidigare i veckan men det var fullbokat inför studentfirandet, de hade dock fått återbud i eftermiddag.




Utväxten var inte snygg...

Jag tänkte först tacka nej pga den jäkla cykeln men bestämde mig för att åka in till stan iallafall.



Detta är sådan lyx för mig att göra vid naglarna och då jag aldrig köper varken dyra krämer eller smink och aldrig gör några andra behandlingar av kropp och själ så behåller jag denna lyxen.


Ljusrosa och sommarfräscha!


Åt kvällsmaten på baksidan. Vilken ljuvlig värme det varit idag IGEN! Fick faktiskt lite färg av cyklingen idag.

Så...vad var det som var konstigt med idag? Egentligen inte så mycket mer än att jag gjort en massa olika och lite oplanerade saker så tiden har runnit iväg och ändå känner jag att jag inte fått gjort något! Förstår ni eller är jag alldeles för flummig nu?

Det blev inga inköpta balkongblommor och ingen städning. Har iallafall tvättat mina sängkläder!




Så kvar på helgens agenda står nu följande;

Städa
Tvätta golv
Köpa och plantera nytt i balkonglådorna
Klippa Chillas päls och klor
Byta till sommardäck på bilen

Hm..undrar just vad som blir avbockat under morgondagen.

Trevlig lördag!

Kram
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Skapa flashcards