Sylvia

Alla inlägg den 8 juni 2018

Av Sylvia - 8 juni 2018 19:04


Hej där...

Ikväll känns det tungt i mammahjärtat. Killarna är lämnade till huset och denna gången blir det ett långt uppehåll innan de kommer tillbaka. Semestertiderna har redan dragit igång. Tre veckor utan dem känns som en hel evighet!




Igår var Oliver på Liseberg hela dagen och kvällen med sina klasskamrater. De kom hem halv ett inatt och hade haft jättekul.

Melvin var nyfiken på att se Majken och Chilla in action och hängde med på en promenad till hundbadet. Vi skrattade alla gott åt hundarnas lycka och galna race i sanden.


Jag hade tagit fram laxfiléer ur frysen och trots att jag hade tänkt göra något helt annat med dem så blev min spontanare riktigt lyckad.

Foliepaket med lax, kokt färskpotatis, smör, dill, gurka, tomat, lök och fetaost. Efter femton minuter på grillen var de klara.

En klick citronaioli vid serveringen och jösses så gott.



Melvin ville bara ha lax, potatis, smör och fetaost i sin men blev helt förälskad. Det här blir nog en återkommande favorit i sommar.

Det blev ett paket över som jag åt nu ikväll och det var minsann lika gott trots uppvärmning i micron.




Vi satt på min uteplats tills det var dags att förbereda sig för sänggående och fix av matsäck.

Det har varit fika och matsäckar var och varannan dag denna veckan för killarna. Det har önskats både pannakakor och pastasallad. Mysigt att de gör så mycket roligt tillsammans i skolan.


Är både glad och stolt över min uteplats. Fortsätter sommaren såhär kan man ju utnyttja den trots att här inte är någon sol. Efter en lång dag i sol och värme är det både svalt och lugnt här.


Ikväll tar jag det bara lugnt.

Är faktiskt väldigt trött och sliten. Känner mig inte på ett supergott humör och då kan det vara skönt att bara få vara. Jag har laddat upp med en stor godisskål, Pepsi max och ett korsord och nu sitter jag inlindad i filtar på balkongen. Här stannar jag ikväll!

Trevlig fredag!

Kram
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards