Sylvia

Alla inlägg den 3 juni 2018

Av Sylvia - 3 juni 2018 19:58


Hej där...

Söndagskvällen är kommen och ännu en helg har swishat förbi fortare än man hann säga trevlig helg!


Idag skulle ännu en fotbollsmatch spelas. Helgens fjärde match, två var för killarna. Snacka om maxad fotbollshelg!

Denna match med juniorlaget spelades på örby och under betydligt svalare årstider brukar denna plan vara bäst skyddad från kyliga vindar, vilket uppskattas...men idag blev det en kokande gryta.

Det fanns knappt någon skugga och den som fanns var redan upptagen så jag gick och hämtade ett paraply i bilen.


Svetten rann trots att jag satt jag stilla. Dessa tappra och enastående killar spelade sina 90 minuter och gud vet hur de orkade!

Totalt fyra Fortunamatcher denna helgen och lika många vinster.


Efter matchen körde vi hem och bytte om och tog oss ner till stranden. Melvin var redan där med sina kompisar och Oliver slöt upp med sina. Jag satte mig ovanför stranden intill en dunge. Orkade inte mer sol...ville bara vara nära stranden men i skuggan.


Så skönt!

Stannade inte jättelänge men lagom för att bli svalare i kroppen. Körde hem igen och fixade med tvätten och rastade Chilla. Satte mig på uteplatsen som är perfekt nu när det är så extremt varmt.


Melvin kom hem vid sextiden, glad och alldeles underbar som han kan vara! Han berömde min uteplats och tyckte den blivit sååå fin.

Älskade unge!


Vi tog varsin glass och kollade shorts på nätet inför skolavslutningen. Tänk att Melvin slutar mellanstadiet och Oliver grundskolan! Så stora fina pojkar jag har.

Nu har vi ätit pyttipanna och stekt ägg! Oliver är iväg och badar igen, Melvin ligger nyduschad i soffan med Chilla och jag sitter på balkongen och bloggar till er. Jag väntar på att sista maskinen tvätt ska bli klar.

Veckan vi har framför oss är kort men full aktiviteter. Melvin ska till tandläkaren och i slutet av veckan ska de iväg på utflykt med sexorna. Oliver ska till Liseberg med niorna på torsdag och jag ska försöka boka in ett däckbyte på bilen och fixa till min cykel som har punktering både bak och fram. Självklart ska några fotbollsträningar klaras av förutom jobb och skola och en röd dag!


Trevlig söndag!

Kram
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards