Sylvia

Alla inlägg den 27 maj 2018

Av Sylvia - 27 maj 2018 22:37


Gokväll...

Jag hade sett fram emot en helg med sol och strandbesök men vädret hade andra planer.

Jag kan ändå påstå att helgen varit perfekt...nästan!


Jag lämnade mina killar i fredags efter jobb och fick kramat om dem båda ordentligt.
Körde hem och fixade till mig för jag hade minsann blivit bjuden på middag på stan.

Fredagskvällen bjöd på fantastiskt väder med ett Helsingborg som visade sig från sin allra vackraste sida. Stan myllrade av folk och man kunde känna en riktig fredagsfeeling.

Min lunchdejt från i onsdags mötte upp mig på Knutpunkten.


Vi åt middag på en restaurang i norra hamnen. Vi satt länge och njöt av mat, dryck och samtal. Vi promenerade sedan bort till Barfota där vi tog varsin kaffedrink. En supermysig kväll och det var med ett leende vi skildes åt vid tåget på knutpunkten.


Igår sågs vi igen... vi är båda hundägare och vi tog en lång promenad i Rydebäck tillsammans.

Tyvärr blev det ju inget strandväder och värsta åskan drog in under kvällen med skyfall som sällskap.




Chilla och boxern Majken fick lära känna varandra lite försiktigt. Det är två bestämda damer och jag var faktiskt rädd! Men Husse till Majken är betydligt mer hundvan och övertygade mig om att det kommer att gå bra även om det kan ta tid.


Efter en timmes promenad tillsammans släppte vi dem lösa i hundhägnet. Det gick förvånandsvärt bra!


Hemma hos mig var det dock en liten luden prinsessa som bröstade upp sig och ville visa vem som bestämde där. Jösses...denna lilla bitchiga sak alltså!!! Att hon vågar. Hon är ju en munsbit för Majken!

De kanske inte blir vänner över en natt men så finns det heller ingen brådska på några plan.


Även idag träffades vi för en hundpromenad för de ska ju tas och det är betydligt trevligare att göra det tillsammans.

Söndagseftermiddagen hade jag tänkt viga åt städning och ett besök på minneslunden. Ett molande tryck har funnits över bröstet sedan jag vaknade. Att besöka sin mamma på en minneslund är inte kul och att själv inte bli uppvaktad är heller inte kul. Två sorger i en!


Mina planer blev omkullkastade då Melvin befann sig på match i Vedby utanför Klippan och hade börjat kräkas. Det blev jag som lite otippat och plötsligt fick slänga mig i bilen och hämta hem den lille stackaren. Mammahjärtat hade inget val!

Kvällen blev inte alls som tänkt och orken för ett besök på minneslunden försvann. Istället blev kvällen ganska låg och ledsen. 

Nu ska jag krypa ner och hoppas få sova gott i alla fall.




Kram
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards