Sylvia

Alla inlägg den 18 maj 2018

Av Sylvia - 18 maj 2018 22:27


He där...

Då var veckans sista arbetsdag över och en skön helg ligger framför oss. Mina killar är äntligen här. De har dock varit ute med kompisar hela kvällen men det precis som det ska vara. Nu är dem hemma iallafall.


Jag köpte ingen fredagsbukett idag. Istället får jag njuta av blommorna på min uteplats.

Rosorna från förra fredagen har nickat men jag försöker göra någon form av konstgjord andning på dem. Kanske kan jag få lite liv i dem så de kan stå över helgen.


Jag fick en fråga om mitt vattenbad på balkongen. Det är ett fat med låg kant. Har man inget kan man säkert köpa ett krukfat (utan hål). Sen har jag plockat en längre gren murgröna ute i naturen. Vet ett ställe i Rydebäck där det växer murgröna fritt.


Jag har format kvisten längs insidan på fatet och böjt ner stjälken så den får vatten.

Glasbubblorna är inköpta på Enkla Ting. De finns i två storlekar för 25kr och 10kr.

Ett levande ljus som lyser upp vattenbadet på kvällen blir pricken över i:et.


Det är bara att låta fantasin flöda!


  



Hade jag haft ett växthus eller uterum hade jag fyllt zinkbaljan med vatten som på bilden ovan och gjort ett liknande arrangemang som ni ser här. Men det funkar inte med ljus på uteplatsen där det sällan är helt vindstilla så jag planterade växter istället.

Blir glad när ni blir inspirerade av mina inlägg och frågar om tips. Det är bara att fråga på!


Njut av fredagen!

Kram
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards