Sylvia

Alla inlägg den 6 maj 2018

Av Sylvia - 6 maj 2018 10:52


God förmiddag...

Sitter i soffan och äter frukost och dricker kaffe. Nöjd över att jag orkade städa undan efter Melvins kalas igår. Ingen röra som mötte mig nu alltså.


Igår fick jag fira min nyblivna tonåring. Mysigt!

Förberedelserna började i fredags. Jag bakade en kladdkaka och gjorde en glass- och marängtårta. Kylen var full så jag valde att packa in kladdkakan i formen med folie och förvara på balkongen över natten. Dålig idé!

En fågel hade festat loss på den över natten och och foliebitar låg utspridda över balkongen.

Tur det bara var en kladdkaka så det gick snabbt att slänga ihop en ny.



Presenter på sängen :)
En träningsbag från Nike och en T-shirt från Levis fanns i paketen.


Sen satt dagens sysslor igång. Skura utemöbler på baksidan, handla det sista på Hemköp, städa över lite snabbt, duka, koka pasta och marinera kycklingfilé.

Gästerna kom klockan tre.


Melvin älskar kyckling, han kan få riktiga cravings efter kyckling. Så jag hade förberett kycklingspett som vi skulle grilla. Måste ju lära mig grilla och det underbara vädret gjorde detta möjligt.

Vi började med kaffe och tårta!



Mitt i firandet ringde det på dörren och ordförande i föreningen frågade om Olivers moppe skulle stå i garaget?! Vilket den ju skulle. Han hade precis parkerat sin bil och såg stora kättingbitar från låset till Olivers moppe ligga sidan om min bil...och ingen moppe.

Jag blir så LEDSEN!!!! Varför????? Vad är det för fel på folk??

Dessutom hade det varit inbrott i tre källarförråd. Mitt hade klarat sig.

Firandet kom av sig lite...om man säger så!




Jag fick berätta för Oliver och ringa polisen för att göra en anmälan. Så jäkla trist.

Vi kom igång med grillningen lite i senaste laget och ett gäng hungriga killar frågade både en och två gånger efter när maten var klar. Jag gjorde pastasallad och min bror och pappa fixade grillningen.

Så vi fick mat tillsist :)


När alla gått hem vid tiotiden var jag helt slut! Det blev ett fint kalas iallafall och vi hade trevligt. Tårtorna och maten åts med god aptit. Viktigast av allt...Melvin var supernöjd med sin dag.

Jag röjde som sagt allt igår och stupade isäng vid halv ett!

Idag väntar en fotbollsmatch i Klippan.
Ny dag och nya möjligheter...eller hur?

Solen skiner och vi är hela och friska det är allt som betyder något.

Kram
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Skapa flashcards