Sylvia

Alla inlägg den 21 mars 2018

Av Sylvia - 21 mars 2018 21:45


Hej där...

Lite småkrasslig här faktiskt. Inte alls någon dunderförkylning eller så men trött, ont i halsen och inte på G!

Det började igår och känns lite mer idag. Hoppas att det inte blir ännu mer.


Vi vaknade upp till snö igår...IGEN!

Men om man ser till det positiva så blev det en solig och vacker dag. Blommorna som Helsingborgs stad placerade ut i måndags såg lite frostiga ut när jag gick till jobb men de hade rest sig igen lagom tills jag passerade på hemvägen.




Våren kommer!

Idag har vi fortsatt vår coachingkurs på jobb, den som påbörjades i höstas förra året. Vi hade individuella samtal igen och nu närmar vi oss slutet på utbildningen.

Utöver det har jag så in i bomben mycket att göra och det är både slitsamt och roligt på samma gång.

Skönt att komma hem och bara slänga sig på soffan!


Doftstickorna från Mio doftar verkligen så gott och lagom. En bra ersättare till doftljus som ibland kan ha en förmåga att bli för mycket!

Jag fick en jättefin gåva idag av en kollega. Jag är 44 år och har aldrig fått en helkroppsmassage. Jag har så ont i nacke, axlar och skuldror och senaste veckan har högra sidan av ryggen ner i midjan liksom låst sig.

Blev rörd av omtanken och jag tror inte ens han förstår hur rätt den gåvan var! Jag fick veta att 

idag den 21 mars firas tydligen morsdag i arabvärlden och jag är ju lite av en mamma på kontoret :)






Jag ska boka tid till veckan efter påsk och njuta så in i bomben!


Åt tidig middag så när kvällssuget kom stekte jag bananpannkakor! Jag gjorde dubbel sats så jag har till frukost imorgon. Jag äter aldrig frukost hemma men tänkte ta med dem till jobb.

Mixa eller rör ihop 1 banan, 1-2 ägg, 1 tsk oboy, 0,5 tsk bakpulver och lite sötningsmedel. Tänk på att inte steka på för hög värme.

Ikväll hade jag bara några mosade jordgubbar till men om man vill lyxa till det är det sjuuuukt gott med vanilj- och chokladglass.

Kram
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards