Sylvia

Alla inlägg den 14 mars 2018

Av Sylvia - 14 mars 2018 20:24


Hej fina...


Onsdag igen och veckan rullar på i full nitti. Denna veckan handlar det mycket om skola för killarna. Melvin har haft prov i SO idag och pluggat varje dag inför det. Oliver har nationella prov i svenska denna veckan och även om det inte direkt pluggas inför dem så känner man av spänningen.

Imorgon när alla prov är över för denna veckan ska vi mysa extra mycket.


Jag hade så dåligt samvete för att jag missade att Melvin hade sovmorgon igår och väckte honom som vanligt och skickade iväg honom strax före åtta när jag själv gick till tåget.

När han kom till skolan fick han vända om och gå hem igen! Tur att vi bor nära men synd att han missade skolveckans enda sovmorgon.

Köpte med mig en lite överraskning hem idag som kompensation! En förpackning med chokladägg gjorda av marabou mjölkchoklad fyllda med en oreokräm.



Det blev poppis och snäll som Melvin är ville han att jag skulle ha ett av äggen.

Oh My God!!!!!

Såååå goda!




Mmmm...precis så!

Barn:
Mamma jag har inga rena T-shirtar och alla strumpor som passar är använda.

Jag:
Ok...jag ska tvätta.

Barn efter tvätten:
Mamma jag har fortfarande inga rena kläder!

Jag:
Men jag har tvättat allt som låg i tvättkorgen.

Barn:
Men allt det som ligger på mitt golv då?

Jag:
Eh.....suck!!!

  


Ikväll har vi kört lite sannolikhetsinlärning.

Huuuur stor är sannolikheten att smutsiga kläder blir tvättade om de ligger i tvättkorgen?
Joooo....ganska stor faktiskt!

Huuuur stor är sannolikheten att kläderna blir tvättade om de ligger slängda på golvet i rummet?
Joooo....mycket liten faktiskt!

Mina älskade pojkar!
  
I LOVE U

Fast ni driver mig lite till vansinne ibland :)

Någon mamma eller pappa där ute som känner igen sig?


Kram
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards