Sylvia

Alla inlägg den 17 februari 2018

Av Sylvia - 17 februari 2018 22:02


Gokväll...

Nu stör jag kanske mitt i melloefterfesten :)


Skulle gärna varit i Malmö ikväll!


Idag har jag haft en väldigt mysig dag. Vaknade tidigt (en ny ovana) och spenderade morgonen framför Nyhetsmorgon med kaffe och korsord. Ni som följer mig vet att jag gillar en lugn och skön start på dagen när det är helg.






Tänk när man kan inta frukosten i morgonrock på balkongen. Det är så mysigt!

Längtar efter vår och sommar.

Under frukosten kom ett mess från Carina som undrade vad jag hittade på och om jag ville ta en promenad och en fika kring lunch.

Såklart jag ville!

Jag fixade till mig och tog en lite längre runda med Chilla med härlig musik i hörlurarna.


Därefter plockade Carina upp mig och vi körde till Norra hamnen i Helsingborg där vi parkerade. Solen tittade fram under vår promenad. Härligt! Vi pladdrade på så jag glömde att fotografera :)

Bjuder på en bild från min förra promenad här!


Hamnar oftare och oftare inne i stan. Oliver börjar gymnasiet till hösten och om ytterligare tre år börjar Melvin också gymnasiet och då hoppas jag vi kan flytta in till stan. Längtar lite efter stan faktiskt!

Efter strandpromenaden gick vi en sväng i affärerna på Kullagatan och sen intog vi vår fika på Espresso House i Norra hamnen.


Det var gott med en stor kopp värmande kaffe...


...och ännu mer prat. Gamla vänner är guld värda. Uppskattade verkligen denna spontanare!

Ikväll har jag kollat mello och tagit det lugnt. Och....jag har ätit choklad! Ja...det är lika bra att erkänna.

Jag köpte för mycket igår i min iver och jag orkade inte äta upp allt..även om jag försökte! Jag stoppade undan det som blev över och hade tänkt spara det till nästa fredag.

Som om det skulle fungera! You wish!

Näää...lika bra att äta upp skiten så att vetskapen om att jag har choklad hemma i mitt skåp inte skulle driva mig till vansinne varje dag i en hel vecka.

Ni hör själv. Den där chokladdjävulen är hemsk.

Dåligt samvete...nä...jo...lite!


Hoppas ni haft en fin lördag!

Kram
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards