Sylvia

Alla inlägg den 13 februari 2018

Av Sylvia - 13 februari 2018 21:56


Hej...

Ikväll lovar jag att bjuda på ett lite gladare inlägg :)

Det har ju trots allt varit fettisdagen idag...det har ni väl uppmärksammat?


Jag och en av mina kollegor valde ett nyttigare alternativ. Chefen var gullig nog att köpa en hjärtformad ask med stora fina jordgubbar åt oss och tillsammans med vindruvor, mörk choklad och liiiite grädde blev det en fantastisk god fruktsallad.

Smartare val!


Min lunch bestod av en vegetarisk schnizel med stekta brysselkål och cocktailtomater. Jag försöker verkligen...som ni förstår :)

Smartare val!


Jag fick ett samtal från en av mina söner idag och jag vet inte när vi hade ett så långt telefonsamtal senast...eller någonsin. Det var långa meningar och positiv attityd. Det var inget samtal som handlade om att jag skulle swisha pengar! Det var en dialog helt enkelt.

Två minuter...som förgyllde min dag. Jag log hela eftermiddagen!

  



Ikväll var det dags för brottning igen för Melle och hans fotbollslag. Innan vi körde till arenan i stan stack jag snabbt till affären och köpte semlor till Oliver och munkar till Melvin (Melle gillar inte semlor). Klar vi skulle uppmärksamma fettisdagen hemma också!

Mmm..jag stod över igen :)

Hade det varit Marabou-Dagen hade jag nog haft väldiga problem att stå emot.

Till middag åt vi stekt falukorv och makaroner. Jisses vad killarna åt! Enkelt men det är ju väldigt gott och snabbt när man ska iväg.

Pappa hängde med till arenan för att se Melle brottas. Jag tyckte det kändes som en bra idé. Det är verkligen kul att se killarna in action och vem behöver inte få miljöbyte och goda skratt tänkte jag?!

Nu blir det en promenix med den ludna och därefter sängen.

Hoppas ni haft en bättre tisdag...precis som jag haft.


Imorgon är det alla hjärtans dag...vad ska ni hitta på då?

Kram 
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards