Sylvia

Alla inlägg den 20 januari 2018

Av Sylvia - 20 januari 2018 22:06


Gokväll...

Vilken dag!

Jag sitter i skrivande stund helt utslagen i soffan och funderar faktiskt på att gå och lägga mig.

Det lockar faktiskt väldigt mycket för jag har nu ett helt FANTASTISKT fint sovrum. Det blev precis så som jag tänkt och sett framför mig. Så himla glad!

Det finns mycket kvar att sortera och organisera. Både köksbord och Melvins rum är fullbelamrat av saker som jag haft intryckt i sovrummet. Jag får ta itu med det imorgon.



Målningen gick jättebra. Min maskeringstejpning hade fungerat. Det blev raka, fina linjer och inget kladd. Monteringen fick jag tack och lov hjälp med. Så tacksam för det annars hade det inte sett ut så här ikväll.

Så....är ni nyfikna på att se hur det blev?


Självklart måste ni ju se en FÖRE-bild först.
Ingen harmoni där inte...eller hur?


Visst blev det fint?

Färgen ska få torka fullt ut innan tavlorna jag hittade på IKEA spikas upp. OM jag bestämmer mig för att behålla dem.


Avgör det i dagsljus imorgon.



Kaos och rörigt intryck ger ingen skön känsla någonstans och speciellt inte i ett sovrum.


Det ser superfint ut utifrån också!
För jag var ju tvungen att ta det hållet med Chilla på kissrundan för att kunna fönstertitta lite :)


Klädställningen får ni se imorgon, den monterade jag själv och står på plats. Tavellisten ovanför sängen har dock inte kommit upp än då jag lyckades träffa rakt på något hårt i väggen så jag kom inte längre in med bara skruvmejsel och hammare. Hm...hoppas jag kan få ordning på det!

Nä vet ni vad...nu ska jag krypa ner i min säng med alldeles nya sängkläder. Lyx! Har bara haft ett påslakanset tidigare.


Kram
S

Av Sylvia - 20 januari 2018 12:59


Hej på er...

Oj vad jag sovit oroligt inatt och vaknade tidigt och kunde omöjligt somna om!

Tog en lugn start på lördagen med kaffe, nyhetsmorgon och en runda med Chilla.


Hon hade dock inte bråttom med att komma ut. Hon är som sin matte...morgontrött!

Idag börjar mitt projekt
S O V R U M


Förarbetet tar ju sin lilla tid. Hyllan skulle tömmas och tas bort. Väggen skulle tvättas av och sen skulle ju den där maskeringstejpen som är lite pillrig på plats!


Fin målarstol eller hur ;)

Något nervöst när färghinken öppnades...hur skulle färgen se ut?!


Mmm...rosa! Men det kändes bra när jag fick öppnat hinken och dragit några tag på väggen. Det blir superduper!

Så tungt det är att måla...har absolut ingen styrka i mina armar. Puh...helt slut efter första strykningen...haha!


Suddig bild från mitt instagramkonto där jag uppdaterar live. Det är bara att gå in på @sylviasyllan om ni vill hänga med mig där idag.

Nu är det lite paus medan färgen torkar. Ska äta lite och påbörja lite montering.

Hörs senare...

Kram
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards