Sylvia

Alla inlägg den 19 januari 2018

Av Sylvia - 19 januari 2018 23:17


Hej fina...

Januari får en lite ur gänger om man säger så. Känner ni också det? Jag vill dra något gammalt över mig och stanna där under till trädens knoppar är påväg att brista och fågelkvittret ljuder över Rydebäck igen.
.
Haha...jaja...men nu är det fredag iallafall.

Igår kom Melvin hem från en kompis och var likblek och kände sig konstig i kroppen och tung i huvudet. Han gick och la sig redan halv åtta!! Ingen riktig mystorsdag där inte.

Han sov gott hela natten men kände sig fortfarande lite konstig i kroppen och fick därför stanna hemma från skolan idag. När jag kom hem från jobb hade han piggnat till igen skönt nog.

Antingen har han väldigt bra läkekött eller så var det bara falskt alarm. Jag befarade ju det värsta igår...antingen kräksjuka eller influensa!


När barnen var lämnade körde jag en tur till Ikea för att fixa det sista inför helgens sovrums-makeover.

Som vanligt vill jag ha allting klart på en endaste gång. Hela veckan har jag sett framför mig hur jag på lördag kväll kryper ner i min säng med nya sängkläder och tittar på min rosa fondvägg med malmbyråerna på rad, snyggt stylade med min Tine K kruka och diverse andra moderiktiga prylar och med mina tunga eleganta sammetsgardiner (har inte ens hittat några till ett vettigt pris än) fördragna.

Börjar bli lite nervös över mitt tilltag...jag menar det drar med sig lite saker som att tömma och flytta möbler, borra upp hylla (har ingen borr kom jag på), montera osv. Just nu känns själva målningen som det enklaste momentet. Hoppas hoppas att nyansvalet blir bra bara. Kaxiga jag skulle ju INTE provmåla först!!

Jag behöver såklart inte få allting klart på EN dag...

Men det hade ju varit kul :)


Efter Ikeabesöket ikväll slängde jag mig i soffan och åt äggmackor och tittade på Talang.

Nu ligger jag nerbäddad i min säng och skickar en god-natt-kram till er alla.

Hörs imorgon!

Kram
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Skapa flashcards