Sylvia

Alla inlägg den 28 september 2017

Av Sylvia - 28 september 2017 20:38


Hej på er...

Finns det något bättre än att sitta i fåtöljen en torsdagkväll efter maten, helgen väntar där runt hörnet och killarna sitter i soffan och spelar spel, skrattar, sjunger och pratar med varandra!!!

Sen väljer dem självmant - ja faktiskt - att läsa sina läxor!


Ibland bara funkar det :)

Denna dagen har visat sig bli en riktigt härlig dag trots att den började långt ifrån bra...

Vaknade med grym huvudvärk en kvart före klockan skulle ringa. Smög upp och tog en värktablett och la mig igen en stund. Men huvudvärken släppte inte förrän strax före lunch efter ytterligare en tablett. Så har det varit varje dag sedan jag kom hem från Kreta.

Trist! Jag får nog åka tillbaka...

Men dagen blev som sagt ändå väldigt bra.

Lunchmöte!

Det låg en god lasagne där under salladen :)


Det är inte ofta jag går på lunchmöte men när det sker...och det sker med trevliga samarbetspartners så är det ju himla trevligt!

Idag påbörjade vi en gemensam utbildning på jobb. Vi ska coachas både individuellt och som team. En jättesattsning av företaget för alla anställda vilket ska bli fantastiskt kul att ta del av. Vi kommer att växa som individer och som team. Både intressant och lärorikt!

Förutom en gemensam genomgång fick vi också 45 minuters individuell genomgång där vi fick presentera oss själva. Vi har fått ett frågeformulär tidigare som nu analyserats och det fick vi ta del av idag.


Det kommer att bli en rolig höst. Företaget går bra, vi ska bli fler och vi har kul ihop.

Så viktigt!


Efter jobb stack jag och Oliver ut och spanade på moppar! Vi får se vad det blir för något när han bestämt dig.

Denna jobbveckan har gått snabbt. Den har ju varit en dag kortare för mig vilket säkert hjälpt till. Imorgon väntar ett gäng tillträden på jobb då det är månadsskifte. Killarna går till huset och efter att jag röjt upp lite i lägenheten efter det kör jag hem till den här mannen...


Ha en fortsatt fin torsdagskväll!

Kram
S

Av Sylvia - 28 september 2017 08:15


God morgon!

September närmar sig sitt slut och enligt Nyhetsmorgon ska det komma regn och rusk nästa vecka. Vi får njuta till fullo av de soliga dagarna vi har kvar.


Detta rosa armband med texten "Fuck cancer" låg i mitt postfack igår. Jag har ett sedan tidigare med blandade färger men det kändes bra att ha ett till.

Alla sätt man kan bidra att stötta cancerdrabbade och deras anhöriga är bra sätt.

Jag beställde mitt på bussen till flygplatsen i söndags via Ung cancer's hemsida...klicka HÄR 




Igår tog jag och Oliver en tur till Ikea och Väla när Melle tränade. En taklampa till hallen och något sängbord till Oliver var planen för min del och Oliver gick under tiden på Väla för att hitta någon jacka och ett par skor. Jag lyckades med mina inköp (och några till) medan Oliver gick bet!

Resten av kvällen bestod av tvätt och montering!

Visst har jag världens sötaste och minsta skruvmejsel....den har t o m flera bits att byta mellan. Vem behöver en hel verktygslåda liksom?!



Monterat och klart! Lätt som en plätt :)

Jag gick genast vidare på hallens taklampa vilket inte skulle bli lika lätt.


Kronkontaktens trådar skulle ju in någonstans och med hjälp av vänner på FB fick jag klurat ut det :)

Men sen kom vi till det svåraste OCH svettigaste!

Att få upp lampan i taket...

Trött och svettig var det nästan så att tårarna kom men man ska inte ge sig och tillsist satt den där!


Nu väntar en spännande dag på jobb och jag hoppas att huvudvärken ger med sig. Har haft huvudvärk sedan jag kom hem från Kreta :(

Kram
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23 24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards