Sylvia

Alla inlägg den 25 september 2017

Av Sylvia - 25 september 2017 18:59


Hej där...

Resväskan är uppackad, smutstvätten är tvättad och kylen är påfylld. Killarna är här och Chilla är hämtad.

Vi är hemma igen!


Igår var sista dagen och vår sista frukost med den här utsikten. Ett fantastiskt lägenhetshotell som jag varmt rekommenderar, Castle Suites Village med Tui.

Vi hade utcheckning kl 12 och kunde packa i lugn och ro. Vi var klara redan 11 och ställde våra väskor i receptionen. Vi hade hela dagen och en bra bit in på kvällen innan bussen skulle ta oss till flygplatsen i Chania.


En sista dag på stranden helt enkelt!


Vi åt lunch på creperiet längs huvudgatan och tog en drink på restaurangen på stranden innan vi lämnade stranden framåt eftermiddagen.

Vi fick duschat och bytt om i ett duschrum vid poolen på vårt eget hotell. Det funkade jättebra. Sen tog vi oss ut på stan. De sista presenterna till våra nära och kära klurades ut.

Middagen åt vi på en restaurang längs huvudgatan med utsikt över havet. Det finns verkligen ett stort utbud av restauranger och många av dem med fin utsikt.


Detta var vår utsikt igår kväll :)

Det blev pizza till middag!


Såklart avslutade vi kvällen med något gott att dricka och det på samma ställe som vi besökte vår första dag här.


Sen började en lång resa hem.
Bussen som plockade upp oss på hotellet var 30 minuter sen. Planet lyfte vid midnatt och tog ca 3 timmar. Slumrade från och till hela flygtiden och var så trött och tung i huvudet när vi kom av på flygplatsen i Köpenhamn.
Här var vi fast till 04:26 då första tåget kunde ta oss till Malmö. Där fick vi byta till ett tåg som tog oss vidare till Helsingborg.

Här tog vår gemensamma resa slut och vi skildes åt. Trist!!!

Jag tog tåget till Rydebäck och Jeppe bussen.


Är SÅ nöjd med vår vecka. Hotellet och Platanias överträffade alla våra förväntningar. Det har varit lyxigt att få umgås en hel vecka tillsammans och njuta av vår tid i denna miljön. Inga måsten och inga krav...bara manjana manjana!

Nu tillbaka till verkligheten.

Jobb väntar imorgon och hösten står på glänt. Det känns helt ok. Jag fick ju min resa och chans till att ladda batterierna och jag har njutit av varje minut.

Kram
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23 24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards