Sylvia

Alla inlägg den 23 september 2017

Av Sylvia - 23 september 2017 09:34


Hej fina...

Vilka underbara dagar vi har här i Platanias.
Platanias i sig är en väldigt mysig liten by och turisterna här består av säkert 70 procent pensionärer. Vårt hotell är så fint och fräscht och även här är den största mängden boende pensionärer. Det är till skillnad från semester på hotell med barnpooler och rutschkanor betydligt lugnare och mer avkopplande kring poolen.


I torsdags skippade vi stranden och poolen på dagen och återvände istället till Chania. Jag framförallt behövde vila min hud från solen. Det var passande nog lite molnigt från och till i torsdags så det blev perfekt att strosa runt i gamla stan i Chania.


Vi besökte saluhallen i Chania.


Åt en lättare lunch i en av gränderna.


Vi gick ner till den venetianska delen igen där vi åt middag i onsdagskväll. Underbart vackert även i dagsljus.


Gränderna...jag älskar dessa pittoreska gränder som andas historia.


Vi hittade en perfekt hjälm till Oliver :)


Och fick köpt ett handgjort halsband till Alma.

Framåt eftermiddagen tog vi bussen tillbaka till Platanias.

Kvällen tillbringades i Platanias gamla stadsdel....


...med hunken "sexpacket" Jeppe :)

Igår...fredag åt vi frukost på vårt hotell som vi brukar. Jeppe är något morgonpiggare än jag och går varje morgon och köper bullar till oss. Sen väcker han mig med kaffe på sängen. Underbart och lyxigt!


Utsikten från vårt sovrum!
Ingenting att klaga på där inte :)

Igår skrev Oliver teoriprov för sitt moppeprov. En timmes nervös väntan på stranden väntade. Vi höll alla tår och tummar och bad till solguden och alla andra som ville lyssna om att han skulle klara det....


Så kom äntligen ett sms... "Jag klarade det!" Oj vilket glädjerus!

Jag ringde honom direkt och fick höra min fina Olivers röst. En röst av glädje och lättnad.

Det blev till att fira honom om än på distans...


Stolt och glad mamma!

Återkommer med ännu ett inlägg lite senare idag...

Kram
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23 24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards