Sylvia

Direktlänk till inlägg 11 september 2017

Ny vecka...

Av Sylvia - 11 september 2017 20:16


Hej fina...


Kanske inte den vanligaste känslan när klockan ringer på måndagsmorgonen men just nu är det ju lite nedräkning.

Det är bara...

Fem dagar och 22 timmar

...kvar till avresa!

Känns helt overkligt att jag nästa vecka är så långt bort som i Grekland!


Ser galet mycket fram emot att få upptäcka denna lilla grekiska by med ca 20.000 invånare.

Platanias
en turistort som jag inte hört något om tidigare.

"Platanias ligger endast 10 km från Chania och det innebär att du aldrig har långt borta till staden. Många lämnar dock aldrig Platanias under sin vistelse p.g.a det stora utbudet i den härliga semesterbyn. Platanias passar riktigt bra för barnfamiljen med sin vänliga och mysiga karaktär. Byn är känd för att ha riktigt trevliga och gästvänliga invånare.

För inte allt för länge sedan var Platanias en lantlig och stillsam grekisk by, och trots att byn idag är en turistort, finns den gamla stadskärnan kvar. Den ligger belägen på en hög kulle och består av vacker grekisk arkitektur. Härifrån får du en underbar utsikt över Platanias, kusten och havet."


Mmm...

Ska bli så otroligt mysigt!

Jag ska så smått tänka ut resegarderoben och bara det är ett rent nöje.

Tänkte packa det mesta redan på onsdag och torsdag eftersom sommarkläderna ändå inte används här hemma. Barnen ska dessutom vara hos mig enda till avresedagen och när det är helg brukar allt kretsa kring deras fotboll.

Lika bra att ligga steget före.

Vill inte stressa - jag ska njuta av varje liten sak jag får stoppa ner i min resväska.


Ha en fin måndagskväll!

Kram
S

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sylvia - 8 maj 2020 12:18


  Välkomna att kika in hos mig HÄR på www.sylviabloggen2.wordpress.com   KRAM  ...

Av Sylvia - 31 oktober 2018 10:40

  Hej fina...   Klicka HÄR så kan ni följa mina senaste inlägg på sylviabloggen.wordpress.com       Välkomna!Kram S ...

Av Sylvia - 29 oktober 2018 18:15

  Hej där...   Nästa år, 2019 är det minsann hela 10 år sedan jag började blogga!     Jag har varit trogen bloggplatsen i alla dessa år även om jag flera gånger tänkt att det kanske är dags att byta portal.   Ska 2019 bli året då ...

Av Sylvia - 25 oktober 2018 21:24

Hej fina... Torsdagkvällen är kommen och arbetsveckan är snart slut. Oliver har varit både i Ängelholm och i Jönköping med skolan denna veckan. Utflykten till Jönköping berättade unge herr Olsson om hyfsat sent i tisdagskväll. Det innebar att de skul...

Av Sylvia - 23 oktober 2018 19:27

Hej där...Nu är hösten här med besked. Idag vaknade vi upp till en mörk, regnig och ruskig dag och vindar med stormstyrka.Just idag skulle Oliver ta tåget till UpZone i Ängelholms hembygdspark (med skolan) för att prova deras höghöjdsbana uppe bland ...

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23 24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards