Sylvia

Direktlänk till inlägg 10 september 2017

Kortfattat!

Av Sylvia - 10 september 2017 21:23


Hej på er...

Helgen börjar rundas av!

Söndagskvällen är här.


Jag har älskat varje sekund av tiden med killarna...men i övrigt har denna helgen varit kämpig.

Jag delar det mesta med er...men inte allt. Jag varken vill eller kan skriva om allt.

Det har varit en helg som tagit mer energi än den givit!





Men idag har det mest handlat om fotboll!

Melvin blev hämtad 09:20 så klockan ställdes mycket motvilligt igårkväll på 07:30. Frukost framför TV:n med spänd uppdatering från USA och rapporteringar om orkanen Irma. Hemskt!

Melvin spelade i Klippan idag och Oliver i Hörby. Tiderna krockade så jag valde Olivers match då han äntligen kan spela igen efter sin skada från Eskilscupen. Detta är första veckan som han tränat sedan dess och idag var det dags att få matchfeeling.


Hörby...54 minuters bilresa enkel resa!
Vi körde vid 11 och kom hem strax före 16.
Min pappa hängde på och fick lite Hörbyluft :)

Ingen vidare match och killarna hade kunnat ge mer. Oliver spelade inte hela matchen (klokt med tanke på hans långa uppehåll) men låret höll och det kändes bra i mammahjärtat att se att han är igång igen.


Det var fantastiskt väder och bilfärden dit och hem bjöd på vacker natur. Jag älskar det skånska landskapet och en av mina favoritvyer är att se höbalar ligga utspridda på åkrarna. Särskilt när solen skiner som idag.

Hade jag varit själv i bilen hade jag stannat för att fota dem. Bilden ovan är lånad!


Chilla har varit hos Johanna några timmar när vi var iväg på fotbollen. Kanonkul att se henne springa in hos Johanna helt lycklig över att få vara där. Efter bara en gång!

Chilla har fått fler gosetjejer i sin tvåbenta vänkrets :)

Hon går hem hos tjejerna!

Doris har ju varit given sedan Chilla var valp & Alma har kommit henne väldigt nära och nu även Johannas flickor Tilde & Greta.

Härlig tjejliga!




Hoppas ni haft en mysig och bra helg!

Den kommer aldrig tillbaka...tänker ni så någon gång?

Livet går inte i repris...låter sååå klyschigt....men ACK sååå sant!

Jag samlar på bra dagar.

Mitt mål...

Jag vill lägga mig varje kväll och känna att jag tagit vara på min dag, gjort det bästa möjliga av den. Den har kanske inte blivit fulländad (inget/ingen är det) men det ska kännas bra i mitt hjärta.

Jag lyckas inte alltid men att försöka duger länge ;)

Ps. Glöm inte att drömma!

Kram
S



 
 
Ingen bild

Carina

10 september 2017 21:43

Tycker att du är så duktig som finns där för dina pojkar när det gäller fotboll och allt runt omkring. Hoppas dom förstår vilken bra mamma dom har💕
Kram Carina.

Sylvia

10 september 2017 22:18

Tack fina du! Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sylvia - 8 maj 2020 12:18


  Välkomna att kika in hos mig HÄR på www.sylviabloggen2.wordpress.com   KRAM  ...

Av Sylvia - 31 oktober 2018 10:40

  Hej fina...   Klicka HÄR så kan ni följa mina senaste inlägg på sylviabloggen.wordpress.com       Välkomna!Kram S ...

Av Sylvia - 29 oktober 2018 18:15

  Hej där...   Nästa år, 2019 är det minsann hela 10 år sedan jag började blogga!     Jag har varit trogen bloggplatsen i alla dessa år även om jag flera gånger tänkt att det kanske är dags att byta portal.   Ska 2019 bli året då ...

Av Sylvia - 25 oktober 2018 21:24

Hej fina... Torsdagkvällen är kommen och arbetsveckan är snart slut. Oliver har varit både i Ängelholm och i Jönköping med skolan denna veckan. Utflykten till Jönköping berättade unge herr Olsson om hyfsat sent i tisdagskväll. Det innebar att de skul...

Av Sylvia - 23 oktober 2018 19:27

Hej där...Nu är hösten här med besked. Idag vaknade vi upp till en mörk, regnig och ruskig dag och vindar med stormstyrka.Just idag skulle Oliver ta tåget till UpZone i Ängelholms hembygdspark (med skolan) för att prova deras höghöjdsbana uppe bland ...

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23 24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Ovido - Quiz & Flashcards