Sylvia

Alla inlägg den 21 augusti 2017

Av Sylvia - 21 augusti 2017 21:17


Hej på er...

Ikväll blir det ett lite annorlunda inlägg här på bloggen.

Jag efterlyser nämligen en person som kan hjälpa mig med min lilla ludna prinsessa....

Chilla


Chilla är en liten nätt dam på 4 kg och är en blandning av Shih tzu och Lhasa apso.

Hon har sedan liten valp varit med mig på kontoret i stan och åker dagligen tåg och promenerar i stan.


Hon kan vara lite svårflörtad och lite feg till en början när hon möter nya människor men det går över efter en stund. Det bästa är att låta henne komma fram i lugn och ro själv.
(Har du en köttbulle över så är hon din vän för evigt).

De människor hon gillar vaktar hon med sitt liv :)

Det är iallafall vad hon själv tror!


Bäst trivs hon i soffan med någon nära och älskar att bli kliad på magen.


Chilla tar gärna promenader i nästan alla väder men när det regnar så är det med nöd och näppe denna donnan trippar ut och gör sina behov.

Chilla älskar stranden och går gärna strandpromenader men att bada...hm...nä!

Skogspromenader är också toppen och att få jaga löv är superkul.

Hon är inte morgonpigg!!! Så några tidiga morgonpromenader behöver ni inte vara oroliga för.


Tyvärr är Chilla inte jätteglad för andra hundar. Vissa funkar men men hennes agerande har gjort att jag blivit lite försiktig runt andra hundar. Tror egentligen det handlar mest om en osäkerhet hos mig.

Chilla är van vid barn och älskar när killarnas kompisar hänger här men mindre barn tycker hon är "farliga" och då går hon undan och vill vara på behörigt avstånd.


Chilla är en allergivänlig hund och fäller inte.

När jag skaffade Chilla såg min familjesituation annorlunda ut än vad den gör idag och jag har inte längre någon större möjlighet till att få hjälp med henne när det behövs.

Därför söker jag nu en hundvakt...

Det kan vara att jag har en dag på jobb där det hade varit skönast för både henne och mig att hon inte var med. Det kan vara killarnas fotbollschema som kör ihop sig en helg, speciellt på vintern då det är inomhuscuper och man inte får ta hund med sig. Men jag söker även någon som kan ställa upp vid semestertillfällen då jag behöver längre passning till Chilla.

Chilla är van vid att hänga med på det mesta och kan lätt tas under armen om man vill det, men hon klarar av att vara ensam hemma några timmar utan problem.


Jag ser gärna att det är någon med hundvana men det är inget krav. Enklast är det såklart om det finns någon pensionär som kanske haft hund i sitt liv och behöver ha lite sällskap men inte orkar ha hund på heltid.

Känner ni någon som kan hjälpa mig?

Tips mottages väldigt gärna.

Ni som känner mig kan bara haffa mig när ni ser mig. Finns det andra som läser som är intresserade kan ni få maila mig...

sylvia.olsson@hotmail.com


Och ni som följer mig här vet att jag avgudar Chilla och det är inte så att jag vill bli av med henne men jag behöver lite back up helt enkelt!

Ha en trevlig måndagskväll!



Kram
S

Presentation


Så kul att just Du tittar in här hos mig! Här kan du läsa om mig, mina älskade pojkar och allt som händer i vår lilla familj. Ett och ett annat inlägg lär handla om inredning då detta ligger mig varmt om hjärtat. Håll tillgodo...

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7
8 9
10
11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24 25 26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

Besöksstatistik

F R Å G E S T U N D

1 besvarad fråga

Skapa flashcards